vrijdag 13 december 2013

Klagen helpt

Een paar maanden geleden kochten we kussens voor op de bank, via een tapijtwinkel op internet. We kochten daar eerder twee handgeknoopte tapijten en zagen in juni een aanbieding voor de kussens voorbij komen. Handgeknoopt, van wol, gemaakt van restjes tapijt, vier stuks en precies passend bij de bank en de kleden.
Het lijkt best vreemd om dit soort spullen via internet te kopen maar het is ons verbazend goed bevallen. De service van de winkel is goed, ze leveren razendsnel en als het tapijt niet bevalt, kun je het terugsturen. Omdat we zulke goede ervaringen met deze winkel hebben opgedaan, was de bestelling voor de kussens snel geplaatst.

Vorige week viel ons op dat in één van de kussens een gat zat, en bij een ander liet 't stiksel tussen het wol en het katoen los. Mailen dan maar, want de kwaliteit is dit keer wat teleurstellend, zeker als je bedenkt dat we de kussens nog maar zes maanden in huis hebben. Ik zag het in eerste instantie wat somber in, om mij onverklaarbare redenen kwamen we terecht bij Yuka van de Japanese Customer Relations, ook al is het een winkel in Zweden (nee, niet die blauw-gele gigant) en die vroeg meteen of we huisdieren hadden. Tja, die hebben we maar die liggen er hoogstens tegenaan. Ik heb ze er niet mee zien voetballen of zo.

Na wat heen en weer gesteggel mochten we twee andere kussens uitzoeken, die op de site in pakketten van twee werden aangeboden. Alleen konden we niets vinden. Onze kussens hebben hele uitgesproken kleuren en die nieuw aangeboden pakketten waren veel fletser. Wel waren er ook nog pakketten van vier kussens zagen we, en hoewel we daar ook de kleuren minder mooi vonden, zijn dat dan wel weer vier bij elkaar passende kleuren.

Wij zijn niet klagerig en ook niet goed in onderhandelen maar nu gingen we niet meteen akkoord met een alternatief en gingen onderhandelen. Of we niet een pakket van vier mochten kiezen en het verschil bij mochten betalen (tussen wat ze boden en wat we wilden)? Prompt kwam daarop het antwoord dat we de gekozen vier kussens kregen en dat ze meteen verzonden werden. Dank je Yuka!

Eerder dit jaar diende ik een klacht bij de H.ema in omdat de door mij net afgerekende gordijnen de week erop ineens 30 % goedkoper zouden zijn. Toen werd het ook naar tevredenheid opgelost. In het verleden klaagde ik nooit, dacht altijd dat het veel moeite en gedoe zou zijn maar ik heb nu geleerd dat dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Klaag jij wel eens? Ben je daar goed in?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...