dinsdag 31 december 2013

2013

Wat was het een goed jaar! Niet omdat we veel spaarden, de buffer daalde nogal. Maar omdat we dankzij de buffer konden anticiperen op dat wat voorbij kwam en dat wat er gebeurde. Natuurlijk hadden we bepaalde doelen dit jaar. Het belangrijkste doel - € 5000 aflossen - werd gehaald. Maar er kwam ook pech voorbij in de vorm van een  kapotte heteluchketel en grote onverwachte uitgaven, zoals de operatie van een kat.

Niet de hoogte of groei van de spaarrekening bepaalt het financiële succes van dit jaar, maar de rust in mijn hoofd. We maken vooraf een begroting en hebben de ruimte om deze aan te passen in geval van pech. Wat een rijkdom! Na jaren van consuminderen is er rust gekomen en het gaat gewoon hartstikke goed.

Ook op persoonlijk vlak was het een goed jaar. Het herstel - hoewel gekmakend traag - zet door. Komende februari vier ik mijn 6-jarig jubileum van thuis zitten met een aandoening. Had ik vorig jaar voorzichtig hoop, nu weet ik dat die hoop terecht is. Heel langzaam ben ik beter aan het worden!

Tot slot is het jaar 2013 natuurlijk het jaar dat Dibbes zijn entree maakte! Van dit:
goed kijken, hij zit achter de struik verstopt...   



Naar dit:


Dat dit gelukt is, geeft extreem veel voldoening! En wat Dibbes er van vindt, lijkt me duidelijk....

Maak er een mooie avond van! Wij doen weinig, zijn thuis en gaan lekker naar de top 2000 kijken en daarna naar 'Life of Pi'. Een glaasje bubbels om 12 uur en dan hop weer naar bed, een nieuw jaar tegemoet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...