zaterdag 30 november 2013

Zaterdag

Hoewel nog steeds verkouden (al bijna 3 weken mensen!) ging ik deze week mee met de klas van S. op een uitje. Op de fiets naar een boerderij waarna uitleg volgde over 'vrijerij op de boerderij'. Dat staat garant voor veel gegiechel in een klas met 11-jarigen. Ik genoot ervan. Het was voor het eerst sinds groep 2 (hij zit nu in groep 8) dat ik meekon met een uitje. Dan besef ik hoe ik vooruit ben gegaan. Zelfs met een fikse verkoudheid lukte het. Wel moest ik erna flink rustig aan doen. Op de dag zelf verkeerde in een soort hysterische overwinningsroes, na zo lang plat liggen is het echt een megastap om met 30 gillende kinderen op stap te gaan. De volgende dag kwam de klap en heb ik me in bed geïnstalleerd en daar bleef ik grote delen van de week in liggen. Ook dat is vooruitgang: voelen wat goed voor me is en de boel de boel laten.

Zo vanuit bed kan ik heel wat en dus verdiepte ik me in mobiele telefoons, kleedgeld en ipads. Sem gaat volgend jaar naar de middelbare school en dat brengt veranderingen met zich mee. Tijd om me er in te gaan verdiepen. Hij krijgt straks onderwijs via een ipad. Naast vragen als 'wat kost dat dan' is er natuurlijk ook de vraag 'wat is dat eigenlijk', want ik heb er geen. Gelukkig vond ik op youtube Jelle die een introductiecursus voor zijn oma had ontwikkeld. Ik weet nu hoe ik hem aan en uit moet zetten en hoe je moet typen. Niet dat we er al één in huis hebben, maar Jelle legt het zo duidelijk uit, dat dat bijna niet meer nodig is.

I-padonderwijs dus. De vereiste ipad 4 kost al snel rond de € 400. Pittig! Met ingang van volgend jaar zet ik elke maand wat geld hiervoor opzij. Ook verwachten we van S. een bijdrage. Hij stort al geruime tijd € 1 per week op een spaarrekening. Dit was bedoeld voor een aan te schaffen laptop als hij naar de middelbare school gaat. Omdat naar nu blijkt de ipad verplicht is, schaffen we geen aparte laptop aan voor S. en gaat hij in plaats daarvan meebetalen aan de ipad.

Ook hield ik me deze week bezig met kleedgeld en telefoons. Gewoon om niet compleet te worden overvallen in september als mijn kind naar een andere school gaat en alles al anders is. Dat we voor een aantal zaken al een plannetje hebben bedacht, zo dus. Hoe we dat willen aanpakken, lezen jullie komende week hier.

Verder moest ik enorm mijn aandacht verdelen, ik had het druk zo vanuit het bed! Onze net geadopteerde Dibbes is extreem jaloers op de andere katten en enorm verliefd op ons. Aaien wij per ongeluk Moos of Smoes dan moet dat onmiddellijk door hem worden gecorrigeerd. Moos en Smoes hebben dat ongepaste gedrag even aangekeken maar nu was dan de maat vol. Ze zijn het zat. En ze willen niet met hem spelen. Voor Dibbes weer aanleiding om dan maar in een staart hier en daar te bijten. Dus lig ik hier of in bed met drie katten die net doen of ze elkaar niet zien of ik hoor flink wat gebolder en zie gekwetste ego's voorbij rennen. Hopen maar dat het nog wat bijtrekt, vast wel.

Fijn weekend allemaal!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...