dinsdag 19 november 2013

Inkopen

Omdat drie katten voeren in plaats van twee toch echt een stuk duurder is, besloot ik te kijken of ik via internet goedkoper premium kattenvoeding kon inslaan. En het viel me weer eens op hoeveel je hiermee kunt besparen. Moet je wel zin hebben om even flink te zoeken. Ik kocht 8 pakken met 12 zakjes royal canin natvoer, waarbij ik €15 bespaarde op de reguliere prijs die ik betaal bij de dierenzaak. Je moet wel bereid zijn ineens een groter bedrag neer te tellen (of dat kunnen ophoesten). Hetzelfde deed ik met rijstmelk die ik 20 cent per pak goedkoper op de kop wist te tikken, glutenvrije havermout scheelde 50 cent op 500 gram en boekweitmeel 20 cent op een kilo. Als je dan zoveel koopt dat je geen verzendkosten meer hoeft te betalen (meestal ligt de grens op € 40/ €50) ben je echt goedkoper uit.

Dit soort koopjes jagen op mijn luie gat vanaf de bank ligt mij beter dan op de fiets naar de L.idl springen als bijvoorbeeld de vaatwastabletten in de aanbieding zijn. Waarom? Omdat ik meestal voor niets kom, dan zijn de tabletten net uitverkocht. Of ze staan er nog wel en ik koop te weinig pakken om echt een slag te kunnen slaan, want ik ben op de fiets en wil niet als een pakezel de weg op.

Je moet alleen wel bereid zijn ruimte te maken (of überhaupt ruimte hebben) om voorraad op te slaan en tijd te investeren om vooruit te denken. Met de voorraad kattenvoer moet ik twee maanden kunnen doen, ik wissel de zakjes nat voer af met gekookte vis. Ik ga het wel bijhouden, zodat ik het financieel ook wat beter kan plannen. Nu kocht ik droogvoer, nat voer én wat eetvoorraad voor ons in de afgelopen weken en overschreed daarmee ruim het boodschappen budget. Ik wil het zo plannen dat ik bijvoorbeeld de ene maand een dierenvoerbestelling doe en de andere maand een mensenvoerbestelling.

Ik ben geen trouwe klant. Ik heb de afgelopen jaren accounts aangemaakt bij zo'n beetje alle biologische webshops en dierenwebshops die er zijn en ga echt voor diegene die me per keer het goedkoopst kan leveren. Ik voer dus soms drie keer dezelfde bestelling bij verschillende winkels in om te kijken waar ik het goedkoopst uit ben. En verbaas me elke keer weer over de verschillen....'t is niet het leukste om te doen, maar ik bespaar er zo veel geld mee dat het vanzelf leuk wordt....

Wat is jouw tip om voordelig in te kopen?


ps: teken je ook de petitie om te voorkomen dat de 8 jarige Dennis ons land uit wordt gezet? Hier geboren, hier opgegroeid en nu moet hij weg. Begrijp jij het? Klink rechts bovenaan de link op deze pagina voor meer informatie.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...