woensdag 20 november 2013

Andere energieleverancier

Vorige maand heb ik ons bij Energiedirect aangemeld. We zaten bij Greenchoice de afgelopen twee jaar. Op zich naar tevredenheid. Alleen, er is nu eenmaal geld te verdienen met overstappen. Kom je ergens nieuw binnen als klant, dan krijg je een instapbonus of een aan-het-eind-van-het-jaar-geld-terug-bonus. Ik heb lang getwijfeld of ik hier aan mee wil doen. Steeds meer krijg ik het gevoel dat zaken onder de normale prijs worden aangeboden en dat het dus ooit mis moet gaan. Of alles wordt kunstmatig hoog gehouden en zo kunnen ze grote aanbiedingen doen. Het is dat óf we betalen allemaal al jaren veel te veel. Het zal wel het laatste zijn.

Afijn, ik doe er toch aan mee. Ook al vind ik Greenchoice een sympathiek bedrijf met de groene stroom en zo. En weet ik niet goed welke bedrijven wel of niet te vertrouwen zijn op dit gebied. Want je wordt belazerd bij het leven, het schijnt normaal te zijn groencertificaten in te kopen via het buitenland. Met groene stroom heeft dat niets te maken. Zoek je daar naar op internet, dan heb je ineens voor jaaaaaren leesvoer. Daar word ik alleen maar onzekerder van. En hé, ik wil gewoon ook eens een voordeeltje.

Overstappen dus. We krijgen aan het eind van het jaar een korting van € 268 op het totale jaarbedrag. Dat is best een pittig bedrag. Toen we twee jaar geleden overstapten van Nuon naar Greenchoice heeft Nuon werkelijk waar enorm zijn best gedaan om ons als klant te houden. We zijn een paar keer gebeld, we kregen diverse mails én brieven met aanbiedingen. Hoe anders nu. Ik mailde naar Greenchoice dat ik elders goedkoper uit kon zijn. Sterker nog, dat dit ongeveer dezelfde soort aanbieding was als die zij nu bieden aan nieuwe klanten. Ik schreef dat we overwogen over te stappen tenzij ze met een aanbod kwamen. Niks, nada, geen reactie.

Vervolgens heb ik ons aangemeld bij Energiedirect. Als snel kregen we daar de bevestigingsmails en het verzoek om de meterstanden door de te geven en een voorstel voor het te betalen voorschotbedrag. Gisteren stuurde Greenchoice de eindafrekening per mail. Inloggen op ons account kan nog wel maar gegevens bekijken niet meer. Geen één opmerking over: jammer-dat-u-weggaat-bedankt-voor-uw-klandizie. Best vreemd.

Ook vreemd is dat we moeten bij betalen. Niet veel, het gaat om een bedrag van € 65. Wel eigenaardig, aangezien ik zeer regelmatig het afgelopen jaar heb gecontroleerd of het voorschotbedrag voldoende was, gezien de afgelopen strenge winter en zo.

We leven in een vreemde wereld. Banken lokken je naar binnen met een rente om die vervolgens te verlagen. Zorgverzekeraars verhogen de tarieven maar bieden wel sluiproutes voor groepen mensen (lid worden van de FNV en dan je bij Menzis verzekeren en toch 100% fysio vergoed krijgen, heel vreemd), Energiebedrijven buitelen over elkaar heen om je binnen te krijgen met mooie aanbiedingen en instapbonussen maar er wordt geen energie gestopt om jouw klandizie te houden. En ik, ik ga daar in mee door elk jaar als een slaafse geit energie te stoppen in vergelijkingssites.....

Ben jij wel eens van energieleverancier veranderd?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...