vrijdag 18 oktober 2013

Suf

Vorig jaar zette ik onze inboedel- en woonverzekering om. Om nog profijt te hebben van de lagere assurantiebelasting betaalde ik meteen in 2012 nog het hele bedrag voor 2013 vooruit. De verzekering ging in per 1 november. Meestal noteer ik braaf wanneer de opzegtermijn is van een abonnement of verzekering maar dit keer ben ik dat vergeten. En dus werd de verzekering verlengd. Ik schrok van het bedrag. Betaalde ik vorig jaar € 200, nu is dat € 300! Dat wordt deels verklaard door de gestegen assurantiebelasting waar ik nu wel voor betaal. En deels door de gestegen prijzen omdat er meer gedeclareerd is het afgelopen jaar, zo stond netjes uitgelegd in de brief. Nou niet door mij! Ik heb nog nooit iets gedeclareerd op woon- of inboedelgebied. Net als dat je met schadevrije jaren wordt beloond door een autoverzekeraar, zou dat toch ook bij woonverzekering moeten kunnen. Of kan dat al, weet iemand dat?

Ik word een beetje lui merk ik. Zo blijkt onze net verlengde autoverzekering bij Onna ook veel duurder uit te pakken dan nodig is. Van schrik regelde ik snel dat we van energieleverancier wisselen, een overstap die ons € 270 zou moeten opleveren. Ik ga snel nog maar even een lijstje maken met wat ik wanneer wil gaan controleren! En bovenaan komt daar te staan dat ik de overstapbonus van zorgverzekeraar PMA binnenkort kan gaan incasseren!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...