zaterdag 21 september 2013

Zaterdag

Zo de boekhoudkundige maand zit er bijna op voor ons. Ik kwam goed uit met het boodschappenbudget en kocht ook nog flink wat voorraden in het groot in. Fijn!
De komende maand hebben wij veel kosten. Naast de geplande apk-keuring en vervanging van de V-snaar van de auto, hebben wij ook onverwachte kosten aan de ketel. Wij hebben hete-luchtverwarming en afgelopen week kwam er iemand voor de jaarlijkse servicebeurt. Helaas zit er een grote scheur in de warmtewisselaar. Dat betekent dat stoken gevaarlijk is. Blij dat dit ontdekt wordt voordat we hier de kachel hebben aangezet! De vervanging is een dure grap: € 470. Dat is wel even slikken. Wel klopt dat bedrag. Ik zocht op internet op wat de prijs is van het type warmtewisselaar dat wij nodig hebben, dat is € 449,-. Zo bezien valt de prijs om hem te vervangen dus nog mee, want de monteur is er ook wel wat tijd mee kwijt. Een hete luchtketel kan lang meegaan en daar gok ik dan ook maar op want een nieuwe kost tussen de €5 en € 6000!

De verwarming gaat dus nog even niet aan hier. Dat komt goed uit want de voordeur staat veel wagenwijd open. Dibbes de zwerfkat komt steeds vaker met zijn kop om de hoek kijken. Gisteren hadden we een doorbraak. Ik riep hem omdat ik eten ging geven en liep naar de keuken. Normaal vul ik daar zijn bak en zet deze dan in de voortuin neer, maar nu liep hij achter me aan naar binnen en at zijn eten in de keuken op. Dat gaat goed! Komende week krijgen onze eigen katten hun entingen en wil ik met de dierenarts bespreken hoe nu verder met Dibbes te gaan.

Nog meer pech te melden, M. wou wat spullen ophangen in de kamer van S. en nu blijkt de boor het niet meer te doen. Eerst maar even de boor van de buren lenen, nog meer kosten deze maand zie ik even niet zitten!

Voor de V-snaar bedacht ik me dat ik maar eens wat offertes ging opvragen bij 4 garages. Het blijkt dat de garage die altijd het onderhoud doet van onze auto bijna € 60 meer vraagt voor precies hetzelfde dan de andere drie. We kunnen nu twee dingen doen: naar de goedkoopste garage gaan of de ander confronteren met de lagere prijs. Wat zouden jullie doen?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...