vrijdag 13 september 2013

Schrijftalent gezocht!

De afgelopen jaren schreef ik regelmatig een stukje over het 2-maandelijkse tijdschrift GELUKKIG. LEVEN EN GENIETEN BINNEN JE BUDGET. Dit tijdschrift laat lezers zien dat minder geld tot je beschikking hebben, niet betekent dat er niets meer kan. Met wat creativiteit en inzet kun je veel kosten besparen op eten bereiden, het huishouden, schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten. In deze tijd waar steeds meer Nederlanders elk dubbeltje moeten omdraaien, laat GELUKKIG zien hoe je dat kunt doen. Niet alleen met praktische voorbeelden, maar ook met artikelen over wat geluk dan is, dat kan natuurlijk van persoon tot persoon verschillen.

Vorige week verscheen het september-oktobernummer. In dit nummer onder meer aandacht voor het schoonmaken van je huis met baking soda, groene zeep en gewone soda; eten en lekkers zelf klaarmaken, met tips voor een goedkope en gezonde lunch om mee naar het werk of school te nemen; een  plan om zuinig leven en besparen op de rit te krijgen én een interview met Green Evelien. Grappig genoeg las ik een paar weken terug ook een interview met deze vrouw in de Trouw en toen kwam zij heel dogmatisch op mij over. In het interview in GELUKKIG kwam zij op me over als een inspirerende vrouw.

De macht van het woord zie je hier aan het werk. Wat is het beeld van de schrijver van een artikel bij het onderwerp? Dat kleurt voor een groot deel een artikel. Ik stel me zo voor dat er bepaalde uitspraken van Green Evelien in het Trouw interview uit zijn vergroot of in zo'n setting opgeschreven dat de lezer naar een conclusie of een gevoel wordt gebonjourd. En had Henderina Woudstra van GELUKKIG duidelijk een heel ander gevoel bij de levenswijze van Evelien.

Denk jij als je dit leest: ik ben een schrijftalent en in staat om mooi genuanceerd over onderwerpen als besparen, zuinig leven, consuminderen  te schrijven? Kijk dan eens op de site van De Zakelijke Huisvrouw, waar Henderina Woudstra een oproep doet. Ze zoekt schrijvers voor GELUKKIG. Dusss, beschik jij over schrijftalent en droom je al jaren van publiceren in een tijdschrift: grijp je kans en solliciteer!

Nu denkt een aantal lezers misschien, goh Spaarcentje, waarom ga jij dat niet doen? Goeie vraag en ik wil dat ook heel graag! Alleen op een ander moment in tijd. Mijn revalidatie neemt zoveel tijd en aandacht in beslag dat het me al veel moeite kost om dit blog in de lucht te houden. Wat niet kan, gaat niet en dus sla ik deze beurt over.

GELUKKIG verschijnt 6 keer per jaar en kost € 15,-. Het abonnement verloopt na dat jaar dus je hoeft vooraf niet op te zeggen, heel sympathiek vind ik dat. Heb je interesse in een abonnement kijk dan op www.kleinbudget.nl/abonnement.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...