dinsdag 9 juli 2013

Spannend, gaat het lukken?

Heel misschien ga ik morgen op stap, met de trein. Dat feit alleen al is voldoende om mijn hoofd op hol te doen slaan. Zelfstandig als in alleen ergens met de trein naar toe gaan, heb ik de afgelopen 5,5 jaar niet meer gedaan. Maar nu is het zover, besloot ik. Ik weet nu dat als het toch teveel van het goede is, ik hooguit een paar dagen flink gammel ben. Er gaat niets kapot of zo.  Mijn lijf herstelt weer sneller van inspanning en langzaam komt het vertrouwen er in weer terug.

Of het doorgaat hangt van 2 factoren af. Hoe ik me voel en hoe de dame die ik ga bezoeken, zich voelt. Zij heeft geen ME zoals ik, maar wel ook een heel serieuze lijst van klachten en aandoeningen die haar leven ernstig beperken. Via de mail fantaseren we al geruime tijd over een ontmoeting en was het spannend of Zandvoort naar Hoorn zou komen, of dat Hoorn naar Zandvoort komt. Het wordt dus het laatste.

Om alvast wat voor te bereiden bezocht ik de site van de NS en kreeg zowat hartkloppingen. Nu werd duidelijk dat ik al 5 jaar niet heb gereisd met de trein en dus echt geen flauw benul meer heb van prijzen. Een gewoon (zonder korting) dagkaartje Hoorn-Zandvoort kost € 21. Als ik 1e klas wil reizen, kost dat € 35. Sodeju! Grote kans dát ik 1e klas wil reizen. Als het morgen redelijk goed weer is, heb je meer kans op strandgangers en wil ik wel rustig kunnen zitten. Ik ben dan wel redelijk opgeknapt maar om nog in staat te zijn op de plek van bestemming een gesprek te voeren, moeten onderweg zoveel mogelijk prikkels worden afgeschermd.

Als ik over die prijs nadenk, krijg ik buikpijn. Dus draai ik het om. € 35 voor een mijlpaal waar ik heel lang naar toe leef is goed te doen. Zelfstandig met de trein ergens naar toe gaan, stond op mijn lijst van dingen-die-ik-dit-voorjaar-wil-doen.  Ik loop dus wat achter, want inmiddels is het zomer.  Beter worden na heel lang ziek zijn is niet alleen leuk maar ook een kwestie van heel veel stappen zetten. Ik heb jaren in een luchtbel gezeten en stap nu de wereld in om erachter gekomen dat de prijzen enorm zijn gestegen.....

Als je morgen op station Hoorn iemand tegenkomt met oordopjes in op zoek naar de 1e klas coupé, zwaai dan maar naar me, zonder daar geluid bij te maken. Want grote kans dat ik het ben, onderweg naar mijn afspraak. En ben ik het niet, dan heb je vast iemand anders heel blij gemaakt met zo'n spontane groet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...