maandag 3 juni 2013

Zakgeld en wat ik daar mee doe

Ook al leven wij met een strak budget, dat wil niet zeggen dat we nooit behoefte hebben aan een uitspatting. Ook een uitspatting kun je budgetteren. Omdat mijn uitspattingen anders zijn dan die van M. hebben wij zakgeld. Elk week krijgen wij elk € 10 en wat we daarmee doen mogen we lekker helemaal zelf weten.

Ik geef dat meestal uit aan boeken of een middagje sauna. En soms aan een tas. Een paar maanden geleden kocht ik al een nieuwe prachtige leren tas, waar ik bijzonder blij mee ben. De tas voldoet meestal. Alleen soms ben ik langer op stap en wil ik meer meenemen ( een boek, trui, krant...) en daar is de tas te klein voor. Dus spaarde ik weer wat zakgeld op en ging op zoek.

De laatste tijd vond ik mezelf regelmatig terug op de site van Door Jolanda, een webshop voor handgemaakt textiel. Zij maakt spullen voor de keuken, woonkamer en badkamer, kleine accessoires en ook tassen, waaronder tassen gemaakt van originele PTT Postzakken. Echt heel leuk. Alleen ik bestelde niet. De beschikbare maten voldeden niet helemaal aan mijn wensen en net toen ik toch wou bestellen kwam ik er achter dat alle tassen verkocht waren. Toen ik op twitter een melding voorbij zag komen dat Jolanda een nieuwe lading postzakken had binnen gekregen, nam ik contact met haar op. Of ze de door mij felbegeerde PTT messengertas in een afwijkende maat wou maken? En o ja, ook nog met extra vakken en ritsen erbij? Dat kon, dat was zelfs geen enkel probleem.

De laatste jaren ben ik mij steeds meer gaan wenden tot kleinere ondernemers of bedrijven in plaats van grotere ketens. In plaats van meuk die overal wordt verkocht en binnen de kortste tijd kapot is, kies ik voor mensen die hun vak verstaan en maatwerk kunnen leveren.

Jolanda leverde een prachtige tas af, helemaal gemaakt zoals ik haar had gevraagd. Prachtig afgewerkt en ook nog eens heel mooi ingepakt. Vandaar dat ik even schaamteloos reclame maak. Ben jij op zoek naar een mooi en origineel cadeau voor iemand of wil jij jezelf verwennen, omdat je als consuminderaar met een strak budget je je af en toe iets kunt veroorloven? Kijk eens op de website van Door Jolanda. Wie weet wat je vindt!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...