zaterdag 1 juni 2013

Vanallesnogwatenzo....

Deze maand kwam ik voor het eerst dit jaar goed uit met het boodschappengeld. Niet dat ik er de eerste paar maanden een potje van maakte. Wel was ik weinig realistisch. In een tijd vol prijswijzigingen meende ik begin dit jaar mijn budget te moeten verlagen. Om vervolgens zeer gefrustreerd te raken door een maandelijks tekort. Dus het budget werd aangepast en meteen weer gehaald. Dat voelt toch beter!

Ik kocht elke week voor gemiddeld een kleine €10,- aan aanbiedingen en de kasten staan nu weer goed vol. Het feit dat er hier twee zwerfkatten aan tafel schuiven, naast de reeds geadopteerde katers, had nog weinig gevolgen door de overgang van biologisch naar gewoon kattenvoer. Wat wel een punt van aandacht is, dat is dat niet alleen zielige zwervers de weg naar onze tuin vinden, maar ook eksters, duiven, slakken, egels en de buurkat die in omvang begint te groeien....Ook nemen de zwervers vriendjes mee die helemaal geen zwervers zijn. Hoe los ik dit op als een bord neerzetten met de tekst ´alleen eten in geval van echte honger en bij gebrek aan een baasje´ niet wordt begrepen?

Verder was deze week er vooral één van veel verdriet en verbijstering om de gruwelijke moord op mijn geliefde geschiedenisleraar en zijn partner. Het houdt me enorm bezig. Het mooie aan deze tijd is dat het door facebook betrekkelijk eenvoudig is om mensen op te sporen en te mobiliseren. Binnenkort komt er een rouwadvertentie in de krant namens zijn oud-leerlingen. Meer kunnen we niet doen, behalve zijn nalatenschap eren en ons beseffen dat een leven meer is dan het gruwelijke einde er van.

Doordat de laptop kapot is en naar de reparatiemeneer is gebracht, beschik ik alleen in de avond en het weekend over een computer, als M. niet hoeft te werken. Dat was wel even in één klap cold turkey gaan! De eerste dag zonder laptop vond ik mezelf in de middag in de bibliotheek achter de computers daar. Ik moest weliswaar een aangevraagd boek ophalen, maar toch. De computer grijpt zo in het dagelijkse leven in en ik voel me erg onthand. Kleine praktische dingen kunnen niet. Even iets doen op de site van moneyou gaat al niet, want het wachtwoord staat in onze mail en daar kunnen we nu niet bij. En zo zijn er heel veel kleine dingen die maken dat ik, als de laptop er straks weer is, echt werk ga maken van een meer georganiseerd systeem. Maandelijks alle documenten op een externe schijf zetten is niet voldoende, als ik dat ook niet met mijn mail doe, want daar bewaren we alles in, van North Sea Jazz tickets tot wachtwoorden voor webwinkels e.d. Lekker suf, maar goed, dat gaan we aanpassen.

Voor nu fijn weekend allemaal. De regen is hier opgehouden en er komt een aarzelend zonnetje te voorschijn! Hup,  naar buiten!

ps Komende tijd, tot nader order, worden nieuwe berichten in de avond geplaatst.  Morgenavond een nieuw aflosverhaal, dit keer van Creep.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...