zondag 14 april 2013

Naam van het blog

Was ik vooraf toch bang dat ik allemaal verschillende reacties zou krijgen op de voorstellen van een andere naam. Ik had niet kunnen voorzien dat jullie vrijwel allemaal hetzelfde zouden reageren: handen af van de naam Spaarcentje.

Spaarcentje heeft voor mij iets kneuterigs en truttigs. Maar jullie hebben gelijk dat het lekker bekt en makkelijk te onthouden is. De door mij voorgestelde namen dekken de lading van wat ik doe misschien beter maar zijn inderdaad saaier en zakelijker.

Zoals ik gisteren tussen de reacties al schreef, de behoefte aan een andere naam komt misschien voort uit een behoefte meer naar buiten te treden en uit de plannen die ik maak voor de toekomst. Het zal geen geheim zijn dat ik als ik beter ben graag doorga met schrijven over geld en met mensen helpen om rust in de financiële chaos te krijgen. En soms ben ik Spaarcentje gewoon zat. Ik ben niet Spaarcentje maar onderteken mijn privémail soms wel met Spaarcentje, best verwarrend.

Desalniettemin hou ik het voor nu bij de blognaam Spaarcentje met als voorlopige ondertitel de zin die ik er twee maanden geleden bij zette: over (be)sparen, belemmeringen, bewustwording & balans.  

Dat dekt de lading, al bekt het niet echt lekker. Dat het vier b's zijn vind ik dan wel weer leuk. Ik ga broeden op alle suggesties die zijn gedaan en ook via de mail zijn verstuurd (dank je wel Henderina voor maar liefst drie mails met suggesties!).

Wat wel gaat veranderen zijn de verwijzingen in de tekst, om toch enigszins afstand te doen van Spaarcentje: mijn naam is Martine, ik woon samen met M(ischa) en ons kind S(em). Zo dat weten jullie dan nu ook weer. Meneer Spaarcentje is niet meer, ik leef nu samen met M. Wat er al niet kan gebeuren op een zondagochtend.....

En dan nu genieten van de zon! M. en S. zijn naar een familiebijeenkomst en ik blijf thuis. Ik heb de afgelopen maand door alle drukte van verjaardagen, partijtje en verbouwing een flinke jas uitgedaan, zoals mijn Amsterdamse buurvrouw dat altijd noemde. Ik ben gaar, loop op mijn tandvlees en kan beduidend minder dan een tijd terug. Dat zie ik aan de regelmaat van mijn loopjes, dat zie ik aan de chaos in huis en dat zie ik als ik in de spiegel kijk. Dussss vandaag is voor mij! Ik ga zitten met de krant en beweeg me niet!

Fijne dag allemaal en bedankt voor het meedenken.  De boodschap is duidelijk, we zijn nog niet af van Spaarcentje.

Naschrift: met dank aan de suggesties is het woord: belemmeringen gesneuveld.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...