zaterdag 23 maart 2013

Wie krijg 'de kunst van Kaizen'?

Deze week passeerde ik de één miljoen pageviews. Om dat te vieren geef ik het boek 'De Kunst van Kaizen' van Robert Maurer weg. Ik riep lezers op mij te vertellen waarom ze graag dit boek zouden willen winnen. De winnaar wordt niet gekozen door een democratische loting maar gewoon door wat mijn gevoel ingeeft. En mijn gevoel zei Jet. Wat schreef ze?

Ha Spaarcentje, gefeliciteerd met zoveel views! Ik vond je een poosje nadat ik mijn werk was kwijtgeraakt en vind het erg fijn om zo input te krijgen voor mijn noodgedwongen verlaagde consumptiepatroon. Nu wil ik graag voor mezelf beginnen, maar dat vind ik zo eng, dat elk muizenstapje voelt als een enorme berg waar ik over heen moet. Ik zou je boek dus vast goed kunnen gebruiken. Dank voor al je mooie verhalen en keep up the good work!

Jet gefeliciteerd! Als je mij je gegevens mailt (consuminderenmetspaarcentje@gmail.com) dan komt het boek jouw kant uit. Ik weet zeker dat het boek je zal helpen. Wat ook zal helpen is stoppen met bang zijn. Onderzoek wat je angstig maakt. Denk niet na over de berg, maar geniet van je muizenstappen. Voor jezelf beginnen is niet alleen eng maar ook spannend en leuk en creatief. Ik wens je veel succes!

Dat Jet nu wint, wil niet zeggen dat ik vind dat anderen het niet verdienen. Het was moeilijk kiezen en ik geef immers maar één boek weg. Sommigen waren ook zeer overtuigend.  De reactie van 'schrijfsterindedop' was amusant en goed geschreven. Tegen haar zou ik willen zeggen: stop met uitstellen en ga gewoon schrijven. Je wint dit boek helaas niet, omdat dit alleen zou bijdragen aan weer uitstel krijgen van je taak. Geheel in de gedachte van Kaizen is de eerste stap voor jou om je boek te schrijven één zin per dag op papier te zetten. Eén. Niet meer, niet minder. En dat doe je dan een week lang. Zonder je druk te maken om de indeling. En na die week schrijf je een alinea. Dus stop met googelen over writers block en doe je ding!

Bedankt voor alle reacties en positieve woorden. Fijn weekend allemaal! Vergeet niet maandag hier langs te komen om weer een aflosverhaal te lezen. Dit keer vertelt Zakelijk Bezuinigen zijn verhaal!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...