zaterdag 9 maart 2013

Volgende week

Afgelopen week was een rustige week. Ik kon weinig en moest bijkomen van de verjaardag van Zoon. De week ging vooral voorbij met rusten en lezen. Ook heb ik me aangemeld bij Facebook. Omdat ik niet zo 1-2-3 begreep hoe dat werkte als ik me als Spaarcentje zou aanmelden, heb ik me eerst onder mijn eigen naam aangemeld, om FB eens goed te verkennen. Afijn, een kleine 40 vrienden later begreep ik dat je aanmelding als instelling, bedrijf of stichting heel anders gaat. Ik heb toch maar voor Spaarcentje een pagina aangemaakt en voor zover ik het begrijp, kunnen mensen die pagina liken. Verder moet ik nog even uitzoeken wat nu de mogelijkheden zijn.

Wel vond ik mijn FB account op mijn eigen naam grappig. Ik vond veel mensen van de middelbare school terug en 't is natuurlijk altijd leuk om te gluren in andermans levens en foto's. Ik was wel een beetje overdonderd door wat ik te zien kreeg. Zo veel gezonde mensen die foto's plaatsen van de mooie momenten in hun leven. Bij sommige mensen kreeg ik het gevoel dat hun leven één groot feest is. Daar steken mijn paar foto's wat schamel bij af. De meeste recente foto's die ik van mezelf heb, zijn met zonnebril. Zonder zonnebril zag je een paar hele grote kringen onder de ogen die me er ernstig depressief deden uitzien, maar die gewoon het gevolg zijn van 5 jaar ME. Dusss een poging gedaan om een leuke foto van mezelf te plaatsen, maar ik zie er alles behalve sportief, succesvol of drukdoend met geweldige dingen uit....zo is mijn leven nu eenmaal niet....(maar mijn tijd komt nog wel).

Al die levens die zo gevuld zijn en mensen die van alles doen en bijschrijven op hun tijdlijn. Mijn tijdlijn is zo simpel: opstaan en oefeningen doen om beter te worden. En dat elke dag weer. Veel maak ik in het echte leven niet mee, althans niet wat de moeite van vermelden waard is. En echt schrijven zoals het is (ook al boek ik vooruitgang tegenwoordig), tja, ik ben bang dat ik dan mijn nieuwe beste vrienden enorm laat schrikken. En dan gaan ze me ontvrienden en och wat een ellende...Het is allemaal schijn, dat weet ik. Toch raakte me het een beetje. Stom hè!

Uiteindelijk zegt het helemaal niets en zijn er onder mijn FB connecties misschien wel mensen die enorm in de ellende zitten of schulden hebben en regelmatig mijn blog of andere consuminderblogs bezoeken op zoek naar tips. Maar dat weten we niet van elkaar, want dat is niet grappig en gezellig en valt niet in 20 woorden op een tijdlijn te vertellen. Dan voel ik me uiteindelijk meer thuis op mijn eigen blog waar open en eerlijk wordt gedeeld over de grote en kleine dingen van het leven!

Over naar de plannen voor volgende week! Wat kunnen jullie van mij verwachten?
  • het aflosverhaal van Esther
  • Schulden, en nu?
  • Beste Generali (2)
  • Hypotheek nu aan het aflossen. Snij ik me dan later niet in de vingers?
  • Recensie van het boek 'Een tevreden leven' van Helen en Scott Nearing
Fijn  weekend!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...