vrijdag 29 maart 2013

kluspasen

Als het goed is, zijn we na dit weekend klaar met de Grote Kamerwissel. Eén kamer is nu klaar, één kamer is leeg en één keer geverfd en één kamer is een zwijnestal en daar slapen we tijdelijk met zijn 3tjes. Ons bed staat daar, het bed van Zoon en al zijn spullen. In en uit bed klimmen gaat nog net maar verder is er weinig mogelijk in die kamer.

Met het schilderen hadden we een kleine tegenslag. Meneer Spaarcentje schilderde de ene wand en toen deden we van oh en ah, dat was mooi. Toen ging hij met een andere kleur verder met de andere wand, ook die kleur was mooi. Alleen bij elkaar staat het niet mooi. Met de kleurenwaaier leek het bij elkaar te passen maar zo op de muren is het geen pan. Meneer Spaarcentje wou er eerst niet aan en mijn commentaar gaf wat frictie. Want mijn bijdrage aan het klussen is nihil, ik duw er wat eten en drinken in en verder probeer ik mijn iets te snel geprikkelde zenuwstelsel zo kalm mogelijk te houden. Niet de handen uit de mouwen steken en wel commentaar leveren, dat valt natuurlijk niet zo goed bij de ander.

Uiteindelijk zag Meneer Spaarcentje toch ook wel dat het niet zo mooi uitpakte, dus kocht hij nog een pot verf, we gaan nu voor twee wanden met dezelfde kleur, ijsblauw. Dan nog één wand met behang met een bloempluisje (kan t niet anders omschrijven). De andere wand is een kastenwand, daar verandert niets aan.

Dit weekend wordt er dus verder geschilderd, worden de kamers hopelijk afgemaakt (met hulp van Schoonouders) en bak ik wat lekkers omdat het Pasen is. Niet dat wij iets vieren maar de mannen verwachten toch lekkere dingen. Ik kocht wat chocolade en ik bak - in het kader van gezond eten - een raw cheesecake (zonder cheese) naar dit recept. En verder houd ik me zo rustig mogelijk. Ik weet nu weer precies waar ik sta en wat voor rek er is. Na een verjaarspartijtje en een verbouwing is die er uit. Dus Spaarcentje is 'dicht' dit weekend. Maandag kunnen jullie weer een aflosverhaal lezen, dit keer van Maarten.

Fijn weekend allemaal!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...