woensdag 20 maart 2013

1 miljoen!

Op het moment van dit stukje tikken (dinsdagmiddag), ben ik nog 1700 pageviews verwijderd van de 1 miljoen. Misschien ben ik, als jij dit leest, die grens al gepasseerd. 1 miljoen vind ik onvoorstelbaar veel. Je zal voor iedereen open moeten doen of thee moeten inschenken! Bovenal voel ik me gevleid dat zo veel mensen dit blog lezen en dat velen blijven hangen en terugkomen.

Consuminderen leeft enorm. Door de crisis worden we steeds meer geconfronteerd met stijgende lasten en dalende inkomsten. Ik merk ook aan de reacties en de mails die ik lees dat een steeds meer divers publiek zijn weg naar het blog vindt. Werd ik in de begintijd vooral gelezen door wat ik maar consuminderaars uit overtuiging noem, nu krijg ik ook steeds meer mails van mensen die noodgedwongen door verlies van inkomen zoeken naar een andere manier van met geld omgaan.

Met het toenemend aantal pageviews is er ook iets met mij gebeurd de afgelopen jaren. Steeds meer ontdek ik waar mijn kracht ligt en wat ik daarmee wil doen. Ik leer dagelijks enorm veel door te schrijven, informatie op te zoeken, boeken over besparen en geld te lezen en daar een stukje over te tikken. En ook zeker leer ik van de reacties waar jullie me soms mee overstelpen. Wat de toekomst mij gaat brengen, dat weet ik nog niet. Maar een leven zonder Spaarcentje kan ik me niet meer voorstellen. En over geld en omgaan met geld ben ik nog lang niet uitgeschreven. Ik hoop dat ik mensen positief kan blijven raken. Goed uitkomen met je geld is niet alleen alleen fijn voor je rekening. Het doet ook wat met je gevoel voor eigenwaarde en het geeft rust.

1 miljoen pageviews, dat voelt als een feestje. En bij een feestje hoort een cadeau. Ik geef een exemplaar weg van het eerder door mij bejubelde boek De Kunst van Kaizen. Het boek gaat in op de tactiek van kleine stappen zetten om grote veranderingen te kunnen bewerkstelligen. Ik heb er zelf bijzonder veel aan gehad. Dit schreef ik er onder meer over:  
'Makkelijk om te lezen en de theorie is echt meteen om te zetten in daden. Werkelijk alles wat niet lekker loopt, kan met deze methode worden aangepakt, van een kind dat niet wil eten tot besparen met kleine stapjes tot eindelijk sporten door gewoon met één minuut per dag te beginnen.Voor iedereen die moeite heeft om veranderingen door te voeren of aanhikt tegen het zetten van de eerste stap: lezen dit boek!'


Dus, hik jij tegen veranderingen aan? Maak je continue plannen en loop je tijdens de uitvoering vast? Denk jij nu: ik verdien dit boek! Overtuig me en vertel me in een reactie waarom jij dit boek nodig hebt. Uit de reacties kies ik degene die mij het meest aanspreekt. Heel ondemocratisch, ik weet het, maar hé, het is mijn feestje......

Voor nu, dank aan alle enthousiaste lezers en reageerders tot nu toe. Op naar de 2 miljoen!

ps: zaterdag maak ik de winnaar bekend.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...