zaterdag 19 januari 2013

Volgende week

Voortaan plaats ik het weekmenu op mijn kookblog. Dus kijk daar vooral ook eens op als je op zoek bent naar inspiratie voor gezond en betaalbaar eten. De recepten zijn gezond, omdat we alles zelf maken zonder gebruik van zakjes, pakjes en enge toevoegingen. De recepten zijn betaalbaar, euh...omdat we dus alles zelf maken. Dat dus. Ik eet met de seizoenen mee, in deze periode is het vooral pompoen, pastinaak, knolselderij en koolsoorten.

Verder doe ik momenteel mee aan een uitdaging om 100 dagen onbewerkt te eten. Goede voornemens voor dit jaar maakte ik namelijk niet alleen op financieel gebied maar ook op het vlak van gezondheid en eten. Na alle feestdagen is het hoog tijd om weer even de puntjes op de i te zetten en af te kicken van suiker. Natuurlijk ben ik benieuwd of dit effect heeft op de uitgaven voor de boodschappen. Ik kocht toch wel wat extra spullen de afgelopen twee weken, zoals dadels, gedroogde pruimen, een grote pot kokosolie (in de aanbieding bij Ekoplaza deze week), speltvlokken, kokos....het ging hard. Maar ik maakte er wel al veel lekkers en gezonds mee en voor nu is het een kwestie van voorraden aanvullen en niet meer alles in één keer kopen.

Wat kun je verder op dit blog verwachten komende week?
  • Een financiële terugblik op wat 5 jaar ziek zijn kostte
  • Een recensie van het boek "Geld, gezin & geluk" van Eef van Opdorp en Daniëlle Knapen
  • Marseillezeep in de herhaling
  • Huizen die onder water staan
Fijn weekend allemaal!

ps: vandaag of morgen passeer ik de 800.000 pageviews, leuk!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...