donderdag 3 januari 2013

Ik ben geen hamster, jij wel?

Vorig jaar deed ik een poging om de boodschappen groot in te kopen. De bedoeling was eens in de maand alle langer houdbare spullen te kopen. Met behulp van een goede voorraadlijst zou dat een makkie zijn. Nou ja, dat was het idee. Het lag niet aan de voorraadlijst dat het niet werkte. De lijst klopte maar ik vond het vooral gedoe. Misschien had ik het langer moeten proberen maar ik geef er de brui aan. Ik heb geen zin meer om met een overvolle kar door de winkel te lopen en zo ver vooruit te plannen. Waarom zou ik. Ik heb tijd zat om boodschappen te doen. Wel wil ik eens in de 2 weken met Schatje en de auto wat zwaardere dingen inslaan. Die maken immers dat het ritje op de fiets soms levensgevaarlijk wordt, met die zware tassen aan het stuur.

Ik ben dus geen hamster, zo weet ik nu. Groot inslaan leverde me niets op, behalve dat we ineens véél meer geld uitgaven, wonderlijk genoeg. Want eenmaal groot aan het inkopen, lukte het me niet goed om me aan de lijst te houden en pakte ik links en rechts ook zaken die niet op de lijst stonden. Weliswaar geen onnodige zaken maar niet acuut nodig. Boodschappen zó groot aanpakken maakt dat ik dus grip verlies. En dat is vervelender dat het voordeel van tijd en energie overhouden. Ergens zal ik het wel helemaal verkeerd hebben aangepakt maar dit is dus niet mijn ding, zo weet ik nu.

De hamsterweken van de appie laat ik dan ook lekker aan me voorbij gaan. Ik kom er toch al bijna nooit en als ik zie wát er dan in de aanbieding is, dan zit daar weinig bij wat wij hier gebruiken. Die hele hamsterweken zijn volgens mij alleen maar bedoeld om de mensen na de dure decembermaand weer veel geld uit de broekzak te kloppen. Ha, dat hou ik lekker in mijn zak!

Ben jij een hamsteraar? Bevalt groot inkopen jou wel?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...