zondag 20 januari 2013

Bekentenissen op zondag

Van de week schreef ik al dat ik er in de middag achter kwam dat ons zolderraam wagenwijd openstond. De tien minuten luchten waren wel heel erg uit de klauwen gelopen. Pure verspilling aangezien de zolder niet afgesloten kan worden en wij in de huiskamer onze trap naar boven hebben. Wij kunnen dus niet beneden stoken en de rest boven dicht doen. Natuurlijk doen we wel de deuren dicht van de kamers boven, maar evengoed gaat er dus veel warmte naar boven en dit geval zo het zolderraam uit.

Soms ben je gewoon suf bezig. Doe je linksom een besparing en draai je die terug door onachtzaamheid of verstrooidheid. Deze week heb ik daar een handje van. Ik maakte geld over maar vergat op de verzendknop te drukken. Zodat de ontvanger tevergeefs op haar centjes zat te wachten (sorry!). Ik maakte een heerlijke granenreep met banaan en kokos maar had even niet door dat de gedroogde pruimen die ik er door deed, met pit waren. Ik dacht alleen wat maakt die staafmixer toch een herrie? Ik kreeg het pas door toen ik de reep in mijn mond stopte om te proeven. Dat kon zo de vuilnisbak in. En het geweldige lamswollen vest dat ik begin van de winter bij de kringloop voor € 5 heb gekocht, overleed in de wasmachine. Daar had ik hem natuurlijk helemaal niet in mogen stoppen. Zeker niet omdat de temperatuur op 90 graden stond. Want eens in de maand draai ik een handdoeken- of beddengoedwas op 90 graden, zodat achterblijvende zeepresten in de machine verdwijnen. Helaas vergeet ik dan vaak prompt de was erop de temperatuur aan te passen en weer op 30 graden te zetten. In dit geval echt jammer. Het vestje dat eruit kwam, zou leuk zijn voor een kind van zes jaar.

Zo ben ik best wel suf bezig deze week. Maakt niet uit, daar leer ik weer van, hoop ik maar. Toch is mijn humeur niet kapot te krijgen, ondanks suffe acties of een dure auto-reparatie (daarover later in de week). Waarom het humeur zo goed is? Deze dame stond na 5 jaar ziek zijn op het ijs en schaatste een paar rondjes. Meer heb ik niet nodig om te genieten. Natuurlijk ging ik ook goed onderuit, maar dat hoort erbij. Ik krabbelde weer op en schaatste weer verder.

Heb jij al geschaatst of is dat niet jouw ding?

ps: wil je weten hoe het is om te schaatsen na 5 jaar ziek zijn? Lees het hier.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...