donderdag 8 november 2012

Soep en boodschappen

Sinds een maand doe ik de boodschappen. Nu ik me iets beter voel kan ik best twee keer in de week op de fiets stappen en naar de winkel gaan. Alleen is dat met 2 kleinere fietstassen best behelpen. Ik moet uitkijken dat het boodschappen geen zware fysieke onderneming wordt met volgepropte fietstassen en tassen die aan het stuur hangen en die me zo van de regen in de drup helpen. Daarom ga ik het anders aanpakken. Ik heb een lijst gemaakt van alles wat we regelmatig kopen (die was zo klaar, handig als je al jaren prijzen noteert) en een schatting gemaakt van het verbruik per maand. Nu wil ik één keer per maand met Schatje (en de auto) alle houdbare zaken kopen zodat ik daarna alleen nog wekelijks wat verswaren en brood hoef te kopen.  Volgens mij scheelt dit niet alleen tijd maar ook geld, want minder naar een winkel gaan betekent ook minder impulsaankopen.

Voor wie trek heeft in soep, op mijn kookblog vandaag:

Pompoensoep


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...