dinsdag 27 november 2012

klus klaar!

Hèhè, dat is af. De afgelopen dagen stortte ik me in de wereld van de vergelijkingssites en regelde de overstap naar een andere zorgverzekeraar. Vervolgens gooide ik mezelf met frisse tegenzin op de woonhuisverzekeringen en regelde ook daar een overstap.

Voor het derde jaar op rij stappen we over naar een andere zorgverzekeraar. Omdat ik precies weet wat we willen en nodig hebben zou het zoekwerk snel gedaan moeten zijn, maar de werkelijkheid ziet er toch altijd weer anders uit. Het is echt opvallend hoeveel moeite je als consument moet doen om te weten te komen wat er nu precies voor hoeveel wordt verzekerd. Aanvullende verzekeringen zijn in mijn geval barre noodzaak, met wekelijkse bezoeken aan de fysiotherapeut voor een aandoening in de schouder die maar niet weg wil gaan en een aandoening als ME helpt ook niet echt om de medische kosten te drukken.  Maar 'extra top 3' van aanbieder A vergelijken met 'compleet zorg 3' van aanbieder B maakt dat ik na een paar uur de computer uit het raam wil smijten.

Afijn, het is gelukt en ik ging meteen verder met de woonhuisverzekeringen. Waarom? Omdat die ondergebracht zijn bij een tussenpersoon met wie we in ernstige onmin leven (al gaat die onmin voornamelijk van ons uit, de tussenpersoon zelf heeft een bord voor zijn kop). De reden van deze geëscaleerde relatie is dat deze man afgelopen zomer werkelijk van alles heeft gedaan om ons te beletten onze beleggingshypotheek om te zetten naar een annuïteitenhypotheek. Hij vertelde onwaarheden, zei dat we onverstandig bezig waren, vulde verkeerde formulieren in en was volledig nalatig met van alles en nog wat. Mocht je dit hebben gemist, klik maar eens op het label 'hypotheek' rechts op het blog en je kunt het hele verhaal in geuren en kleuren lezen.

Met de hypotheek is het helemaal goedgekomen en deze is niet meer ondergebracht bij de tussenpersoon. Maar we hadden sinds jaar en dag een aantal woonhuisverzekeringen bij hem ondergebracht en dat zat me dwars. Toentertijd zijn die rechtstreeks bij de verzekeraar afgesloten, maar die besloot voortaan alleen nog via tussenpersonen te werken. Wij kregen iemand toegewezen en deze man ontvangt per maand € 2,97 assurantiebelasting voor, ja waarvoor eigenlijk? Dossieropbouw? Papieren in mapjes stoppen? Als er een wijziging moet worden doorgevoerd, ontvangt hij een papier van de verzekeraar, stuurt het naar ons, wij vullen het in en sturen het naar hem, zodat hij het weer kan doorsturen naar de verzekeraar. Ik zie hier het nut niet van in. We kregen nog nooit een zinnig advies en kunnen uitstekend zelf onze verzekeringszaken regelen.

Dus ging ik op zoek naar een andere verzekeraar, eentje waar we wel rechtstreeks zaken mee kunnen doen. We zijn bovendien nu ook nog iets goedkoper uit (€ 7 per maand) maar dat was niet de motivatie. Dat was vooral pisnijd van mijn kant. Ik wou van die man af. Schatje was wat milder in deze, maar ik geef liever elke maand wat extra aan een goed doel, dan dat ik iemand nog spek die alleen maar voorlichting vanuit zijn eigen portemonnee.

Zo, dat is maar weer gedaan. Nu mezelf weer even uit de gromstand halen!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...