zaterdag 13 oktober 2012

Eten gaat altijd door


Misschien denk je nu dat dit een foto is van een consuminderaar hartje winter in haar eigen huiskamer. Er zijn natuurlijk best veel mensen die dit beeld bij consuminderen hebben. En ongetwijfeld zijn er mensen die dit ook echt doen. En daar spreek ik geen oordeel over uit. Wij zitten op een koude avond ook meestal onder een deken op de bank terwijl de verwarming een graadje lager staat. Maar niet met een muts. De muts is om mijn hoofd lekker warm te houden, het arme hoofd dat strijdt tegen een oorontsteking. Schatje kon zich niet inhouden, keek bijna verliefd naar me, zo vrolijk werd hij van deze aanblik. En ik bedacht dat ik dit best kan plaatsen hier. Ik schrijf anoniem en iemand die mij zonder muts tegen komt, denkt echt niet meteen: hé dat is Spaarcentje. Dus nu weten jullie in ieder geval hoe Spaarcentje er uit ziet als ze oorontsteking heeft.

Tenzij ik veertig graden koorts heb, gaat eten en denken over eten en nagenieten van eten altijd door bij mij. Gisteravond genoten we van een winterse pasta met restjes uit de groentelade, dat was een heerlijke combinatie van courgette, knolselderij en flespompoen. Met als toet een appelcrumble die de 'schuld' is van mevrouw Opdebank die op twitter de wereld in toeterde dat ze kersentaart ging eten. Waarna ik ook meteen vond dat ik recht had op iets, maar dat was er niet. De trek ging niet weg en zo stond daar 24 uur later de appelcrumble op tafel.

Het eten van afgelopen week was weliswaar gepland maar zoals altijd liep het toch weer net wat anders dan gedacht, aten we sommige recepten niet en andere recepten in andere combinaties en zitten we nu nog met wat eetplannen die alsnog uitgevoerd moeten worden en deze week een nieuwe kans krijgen.

Vanavond hebben we amandelpannenkoeken, die we eigenlijk vorige week zaterdag gingen eten maar dat werd gewijzigd in gewone pannenkoeken die door Schatje werden gebakken. 

Zondag storten we ons dan op de eerder geplande chinese kool met rode paprika, knapperige tofu en satésaus. (vegetarisch)

Maandag: ovenschotel met courgette en geitenkaas en sodabrood (vegetarisch)

Dinsdag: tosti en soep uit de vriezer (we kunnen kiezen uit courgettesoep, aardappelsoep of bietensoep met kokos)

Woensdag: kookt Oma

Donderdag: éénpansgerecht van aardappel, courgette en kipfilet

Vrijdag: iets makkelijks, restjes of soep

Deze week eten we vooral de koelkast leeg, ik bestelde geen groentetas. De reden dat we de voorraden opmaken is omdat we in de herfstvakantie met Oma op stap gaan. Opnieuw naar Normandië maar nu wat zuidelijker, de Calvados. We worden ook dit keer door Oma getrakteerd en hoeven alleen voor het eten te betalen. Natuurlijk zou ik Spaarcentje niet zijn als ik niet wat extra's had gespaard, dus er is geld voor een lekkere lunch of iets anders dat ongetwijfeld ook weer met eten te maken heeft.

Ook dit keer hebben we een oppas voor het huis en de katten. Een vriendin van ons die tijdelijk geen eigen plekje heeft. Zij blij, wij blij en de katten blij.

Fijn weekend iedereen!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...