maandag 29 oktober 2012

Doel van volgend jaar: pensioen

Teruggekomen van vakantie lag er een stapeltje post op ons te wachten. Sommige post is leuk en vrolijkmakend. Zo kregen we een kaart van een goede vriend die naar vanuit Portugal naar Santiago di Compostela is gelopen. Gewoon, omdat hij er zin in had.

Andere post was minder fijn. Schatje ontving een pensioenoverzicht en merkte op dat we beter zelf kunnen gaan sparen, want dit schiet niet op. Alleen als we zelf gaan sparen, wordt dat bij je vermogen opgeteld en dat is belastingtechnisch niet interessant. Wat dan wel?

En over mijn pensioen hebben we het maar niet. Ik doe niet aan pensioenopbouw sinds ik een WIA-uitkering ontvang . Ik heb wel bij mijn laatste werkgever 12 jaar premie betaald en iets opgebouwd en zal hopelijk als ik straks weer werk ook een regeling kunnen treffen, maar met een breuk van een flink aantal jaren, moet ik er niet te veel van verwachten. Eerst maar eens zien welke werkgever er zit te wachten op een ex-ME patiënt van boven de 40 die jaren niet heeft gewerkt.  Nu roep ik zelf altijd dat een afgelost huis mijn pensioen is, maar daar kan ik niet blind van uitgaan natuurlijk.

Na het aanpakken van de woekerpolissen en het omzetten van de hypotheek is dit een mooi nieuw project voor het nieuwe jaar. Daar gaan we eens goed induiken. En ongetwijfeld verslag van doen hier.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...