zaterdag 22 september 2012

Wat gaan we eten?

Deze week bestelde ik voor het eerst sinds eind juli de groentetas. De tuin leverde zo veel op dat we het zonder konden stellen. Ik kocht wel af en toe iets bij, vooral voor de afwisseling, maar een hele tas met gekochte groenten wegwerken, dat hoefde niet.

Geen groentetas de afgelopen tijd en ook geen weekmenu. Eigenlijk kwam het erop neer dat ik de koelkast opendeed of de tuin inliep en op het moment zelf besloot wat we gingen eten. Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik door het rommelige van de vakantieweken, minder lust tot plannen voelde.

Nu is dan de tas gearriveerd en maakte ik ook weer eens een weekmenu. In willekeurige volgorde wordt dat:
  • Aubergineschotel met mozzarella en rijst (vegetarisch)
  • Maiskolven en Aardappelsoep met kikkererwten, kool en prei (vegetarisch)
  • Courgette met tomaat en ansjovis uit de oven
  • Spitskool met köftehakt en aardappelen
  • Kerriespitskool met tofu en rijst (vegetarisch)
Verder wordt er één keer tosti gegeten en één keer door Oma gekookt.

En jij, gaat het bij jou in de zomervakantie ook altijd wat rommeliger qua planning van het eten?

ps: Beter worden is niet alleen maar heel erg leuk. Soms is het ook pijnlijk.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...