vrijdag 10 augustus 2012

Niet één, maar twee mijlpalen!

Tijd voor bubbels! Gisteren was het een bijzondere dag. We ontvingen bericht dat we een finaal akkoord hebben gekregen voor de hypotheekomzetting. Dus we zijn af van dat deel van onze hypotheek dat een aflossingsvrije beleggingshypotheek was, gekoppeld aan een woekerpolis. Nu hebben we in de plaats daarvan een ouderwetse annuïteitenhypotheek. Blijft er ook nog een deel gewoon aflossingsvrij over en dat blijven we natuurlijk met regelmaat aflossen.  Omdat we de woekerpolis af kochten, komt er nu een bedrag van € 11.000 vrij dat we in één keer in de aflossing stoppen. We denken gewoon niet meer na over de geleden verliezen en genieten van het feit dat we een zeer onrustmakende financiële situatie hebben omgezet naar een situatie waarin we gewoon aflossen en ons geen zorgen hoeven te maken.

Natuurlijk is nog niet alles rond: we hebben nog een appeltje te schillen met de assurantieadviseur én we proberen via Stichting Verliespolis de geleden schade met betrekking tot de woekerpolis terug te krijgen. De grootste hobbel - die van het omzetten van de hypotheek - is nu echter genomen.

De tweede mijlpaal van gisteren is een persoonlijke. Ik heb een kanotocht gemaakt en zelf gepeddeld. Voor wie nu denkt: wat boeit dat? Ik had tot een maand geleden niet eens durven hopen in een kano te klimmen, laat staan mee te peddelen. Toch was die kanotocht mijn persoonlijke doel van dit jaar. Vorig jaar om deze tijd startte ik een behandeling en één van de doelen die ik mezelf stelde, was in de zomer een kanotocht te kunnen maken. Een best hoog gegrepen doel want ik kwam uit een situatie van grote delen van de dag op de bank liggen en niet kunnen bewegen zonder pijn.

Afijn, € 2000 later moest ik erkennen dat de behandeling niet was geslaagd en dat ik mijn doel niet zou gaan halen. Ik zocht en vond een andere behandelaar en sodeju, binnen een maand ben ik zover dat ik in een kano klim!

Niet alles is hosanna want gisteravond deed mijn lijf zoveel pijn dat ik niet kon slapen. Maar ook de ervaring van het kanovaren zelf, hield me wakker. Het is niet alleen een kanotocht maar ook de eerste grote stap richting gezond kunnen leven. Steeds meer durf ik te hopen ooit weer te kunnen gaan werken en gewoon mijn eigen geld te verdienen. De bubbels smaakten prima gisteren!

Zo, de hypotheek is geregeld dus de computer gaat de rest van de vakantie uit. Nu genieten van de rust, de natuur, elkaar en het mooie weer.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...