zondag 1 juli 2012

Toch weer geld bespaard

Hooguit 1 keer had hij zijn nieuwe broek aan en toen al kwam hij thuis met een kapotte knie en broek. Het hoort er bij en ik zal de laatste zijn die hem belemmert lekker buiten te spelen. Vies worden en kleding die kapot gaat, het is normaal voor kinderen. Maar jammer dat ik er niet eerder aan dacht dat zijn broek nieuw was, toen hij zei buiten te gaan spelen.

Het was niet zomaar een gat maar een joekel van een gat en nog in het midden van de broek ook. Op een plek waar de naaimachine niet goed bij kan. Dat vraagt om een ervaren naaister. Maar de broek wegbrengen en laten repareren kost geld. Eerst dan toch maar even zelf geprutst met de naaimachine, maar dat lukte echt niet.

Toen kwam ik ineens in een impasse die zomaar 3 weken duurde. Elke keer zag ik die broek over de stoel hangen en werd er aan herinnerd dat ik hem weg moest brengen om te laten repareren. Tot vandaag. Ik ben vandaag in een slechte bui. En slechte buien zijn bij mij goede momenten om dingen voor elkaar te krijgen. Even flink razend worden en voor je het weet knap ik het hele huis op, dus een broek repareren moet mij zeker lukken. 

Met de hand naaien dus! Ik knipte een stuk stof uit een broekzak, naaide die zak weer dicht - om latere rampen van kwijtrakende sleutels te voorkomen - en ging met het lapje aan de slag. Ik was verschrikkelijk aan het prutsen, maar het lukte. Met redelijk acceptabel eindresultaat als je bedenkt dat de urgentie was dat er een gat in de broek zat en nu niet meer.  Ik had helaas alleen maar oranje draad in huis. Een grijsgroene broek met oranje draad, tja. 'Geeft niet hoor ' zei Schatje, dat is ook zo met de kleding van Hugo Boss, die gebruikt ook afwijkend stiksel op de overhemden en broeken'. Dus, zie hier de nieuwe kledinglijn van Spaarcentje:


Nu moet ik natuurlijk schrijven dat het reuze meeviel en dat dit weer wat centjes uitspaarde. Het laatste klopt wel MAAR HET VIEL NIET MEE!! Met veel gevloek en getier heb ik dit met de hand genaaid, waarbij de draad telkens weer uit het oog van de naald schoot en het me minuten per keer kostte om die verrekte draad weer op zijn plaats te krijgen. Maar goed, het gat is gemaakt en meer valt er niet over te zeggen.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...