dinsdag 12 juni 2012

Overstappen pechhulp

Het is nog ver weg, maar voor je het weet schrijft de ANWB weer de contributie af in december. Vorig jaar bedachten wij dat we eens willen uitzoeken of er geen andere -goedkopere - opties zijn. De ANWB is niet meer de enige aanbieder op de markt voor pechhulp. Even googlen leverde op dat  RouteMobiel actief is en Centraal Beheer Achmea.
foto van www

De site van Route Mobiel is erg overzichtelijk en ik kon vrij snel uitrekenen dat een overstap mij €43,50 scheelt per jaar. Nu nog uitzoeken wat CB Achmea kost. Niet eenvoudig: wel veel wervende tekst maar nergens cijfers. O jee. Ik zie tekstballonnetjes met de opmerking: bel mij! Tja, dan weet ik het al. Als ik bel word ik overspoeld met informatie, zie door de bomen het bos niet meer en dat is nu precies de bedoeling. Daar trap ik niet in.

Ik stuur een mailtje met het verzoek om informatie. Daarbij geef ik netjes de ouderdom van de auto door en geef aan Europadekking te wensen. Een paar dagen later krijg ik antwoord. Nou ja antwoord. Ik krijg dit, toegestuurd van Fatma van Achmea (ik zet er maar geen achternaam bij....)

Aandachtspunten
  • Leeftijd is premiebepalende factor, vraag daarom goed door bij auto's die zijn geïmporteerd.
  • Het bouwjaar van de auto en de ingangsdatum van de verzekering bepalen de premie.
    Voorbeeld: bij een auto met bouwjaar van 2000 ( maand maakt niet uit) betaalt de klant in 2010 de premie t/m 10 jaar. Gaat de verzekering in 2011 in, dan betaalt de klant de hoge premie.
  • de premie is voor auto/motor/camper gelijk.
  • als een klant de dekking wijzigt van PHN naar PHE en zijn auto is ondertussen ouder dan 10 jaar, wijzigt de premie NIET naar 'oud'.
Beschrijving
t/m 10 jaar
Nederland
Europa
particulier
€ 45,00
€ 70,00
collectief
€ 40,00
€ 65,00
vanaf 10 jaar
particulier
€ 90,00
€ 115,00
collectief
€ 85,00
€ 110,
Zonder verdere opmerkingen, zelfs zonder de mededeling dat ze hopen dat alles duidelijk is! Nog duidelijker was geweest als er bij stond: beste klant, zoek het lekker zelf uit want ik heb vandaag geen zin!

Fatma had er duidelijk geen zin of of heeft het niet begrepen. Of ze probeert op subtiele wijze Achmea om zeep te helpen. Stel dat zij per uur 15 klantvragen 'beantwoordt', waaronder 5 potentiële klanten die informeren naar de prijzen en voorwaarden van Pechhulp, omdat zij overwegen klant te worden. Dat maal 8, dat is op dagbasis toch al snel 40 klanten, die nu niet meer overwegen om een pechhulpverzekering bij Achmea te nemen.

En misschien pakt zij dit zo aan uit tijdgebrek of omdat ze net te horen heeft gekregen dat haar contract niet wordt verlengd of omdat ze door de zoveelste reorganisatie door de bomen het bos niet meer ziet zitten. Ik kan het me allemaal levendig voorstellen aangezien ik zelf jarenlang klantenservicemedewerker was. Dus begrip heb ik zeker, maar daarmee krijgen ze me niet als klant.

Maak jij dit ook wel eens mee? En waar heb jij je pechhulpverzekering?

PS. Vandaag op Wel en Wee: Vrolijke boel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...