maandag 11 juni 2012

Geld besparen

Niet zomaar geld uitgeven wordt steeds meer een tweede natuur. En dus doe ik soms dingen waarover ik vroeger niet zou hebben gepeinsd. Zoon zit op voetbal en ter afsluiting van het seizoen houden veel clubs momenteel toernooien. Zoon gaat volgend jaar naar een ander team en hij speelde al vaak mee met dit team, hij was een soort reservelid, naast het meespelen in zijn eigen team. Maar zijn extra team hielp hij bijvoorbeeld vaak uit de brand door mee te spelen als een ander teamlid ziek was. Met als gevolg dat hij vaak 2 wedstrijden op één dag speelde, soms één in de ochtend thuis en in de middag uit. En Schatje maar rijden.

Nu kreeg Zoon van zijn nieuwe team het verzoek of hij afgelopen zaterdag mee wou naar een toernooi in Heel Ver Weg. De keeper kon niet. Maar de coach van het team (tevens vader van de keeper) zou Zoon en Schatje hier ophalen en dan zouden ze naar Heel Ver Weg rijden. Prima dus. Tot het moment op vrijdagavond laat dat de coach smst dat hij toch niet zelf aanwezig zal zijn en ons veel plezier wenst met het toernooi.

Lekker dan. Ik had gewoon geen zin in extra (forse want ver weg) benzinekosten om een ander team uit de brand te helpen, zeker niet gezien het feit dat Schatje altijd al degene is die heen en weer rijdt en dus de kosten maakt. Gelukkig was Schatje het met me eens en uiteindelijk was meerijden met een ander helemaal geen probleem, een kwestie van naar de parkeerplaats gaan bij de club en die mensen dwingend aankijken die eerder met hem meereden.

Voorheen zou ik me hier nooit druk over hebben gemaakt. Nu wel. Ik verkeer nog in tweestrijd of ik nu een vreselijk onhebbelijke kniert ben geworden of gewoon iemand die zorgvuldiger met haar geld om gaat. Ik vind het sowieso niet netjes om iemand vragen mee te gaan (en een team uit de brand te helpen) en op het laatste moment je handen ervan af trekken en Zoon maar laten uitzoeken hoe hij er komt.

Meerdere ouders bleken een beetje moeite te hebben met de grote afstand die ditmaal gereden moest worden. En degene die het had geregeld was dus wat anders gaan doen, want had ineens andere prioriteiten.Ik gun eenieder zijn prioriteiten, maar die hebben wij ook. En die bewaak ik tegenwoordig, in tegenstelling tot vroeger.

Voel jij je ook wel eens in de maling genomen?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...