maandag 21 mei 2012

Zon, jam en gewoon genieten

Wat hadden we een lekker weekend! Zaterdag genoot ik van de zon in de tuin en ging zelfs even naar het voetbalveld om Zoon aan te moedigen die een toernooi had. Helaas kreeg hij net toen ik aan kwam lopen een keiharde bal recht in zijn gezicht die hem voor de rest van de wedstrijd uitschakelde, dus ik heb hem niet in actie gezien.

Voor en na het voetbalveld zat ik in de tuin, las een boekje en maakte in etappes jam: eerst alles snijden, dan weer even lezen en zitten, dan alles wassen enzovoort enzoverder. Nu hebben we 7 potten rabarber-aardbeien-appeljam naar dit recept met hier en daar een aanpassing want ik deed er ditmaal ook wat vanille en citroensap door.

Inkoop ca. 4 euro en resultaat 7 potten jam, daar koop je het niet voor! Sterker, ik heb nog nooit in een winkel rabarberjam zien staan, dat is dan ook de reden dát ik het graag zelf maak.

De groentetas wordt om verschillende redenen 3 weken overgeslagen. Wat doen we dan wel? Nou de vriezer leeg eten en verwerken wat er nog ligt aan restanten van de vorige tas.

Vanavond eten we couscoussalade met broccoli en gegrilde zalmfilet.

Dinsdag wordt het een paksoiroerbak (in geval van lekker, binnenkort gepubliceerd) met rijst en satésaus.

Woensdag is Schatje jarig en eten we asperges met ham (hij) en gerookte zalm (zij).

Donderdag maak ik een vegetarische preitaart met tempeh (in plaats van spekjes, recept volgt).

Vrijdag is restjesdag.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...