vrijdag 11 mei 2012

Goedkoop boodschappen doen

In onze bezuinigingsdrift zijn we natuurlijk altijd op zoek naar adressen waar we goedkoop boodschappen kunnen doen. Of we daar vervolgens ook naar toe gaan is een tweede, want er is niet altijd voldoende energie om stad en land af te fietsen voor een aanbieding.

Nou wil het geval dat op 2 minuten fietsen van mijn huis een Lidl zit. Die werd eind vorig jaar geopend en ik wou toch eens op verkenningstocht gaan. Een paar jaar geleden ging ik ook eens naar een Lidl in het centrum van de gemeente waar ik woon en dat was eens maar nooit meer. Een verschrikkelijke treurig makende winkel die me onmiddellijk naar de strot greep op een negatieve manier. Maar de nieuw geopende winkel scheen een paradepaardje te zijn. De Lidl staat bekend om de lage prijzen dus ik zou toch gek zijn als ik die winkel links liet liggen.

Dussss Spaarcentje op haar elektrieke fiets gestapt en op avontuur gegaan. Ik was aangenaam verrast. Een grote mooi ingerichte zaak met een uitgebreid vers assortiment en alles overzichtelijk en mooi ingedeeld. Wel nog steeds die verschrikkelijk blauw-gele huisstijl maar over dat bezwaar kan ik wel heen stappen.

Het bezoek had een doel: controleer of de Lidl ook biologische of Fair Trade producten verkoopt. Mijn bio/Faire Trade opbrengst was pasta, groene en zwarte thee, pure chocolade, gerecycled toiletpapier, eieren en nog wat spullen. Er schijnt ook biologische roomboter te zijn, maar die zag ik zo snel niet. En een heerlijk ovenvers stokbroodje dat niet bio was maar wel heel lekker.

Het ontbreekt me helaas aan energie om de winkel in één keer goed door te neuzen op zoek naar biologische spullen, dat gebeurt dus in etappes. Volgend maand maar weer een keer gaan.  Tenzij er iemand voor mij een paar tips heeft. Dus kom jij regelmatig in de Lidl en weet jij welke producten de toets van Spaarcentje kunnen doorstaan?  Geef het door!

De toets van Spaarcentje is:
  • geen toegevoegde kleur, geur, smaakstoffen of e-tjes
  • geen toegevoegde ingrediënten die we niet kunnen uitspreken
  • voorkeur voor biologisch of Fair Trade
Het is ook prettig dat er een winkel zó dichtbij is. Mochten we doordeweeks misgrijpen, dan is dat altijd met dingen als boter of eieren. Fijn dat dit nu op 2 minuten afstand verkrijgbaar is.

Vandaag op Wel en Wee: Evenwichtskunstenaar.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...