woensdag 23 mei 2012

De druppel

En toen was het pauze. Spaarcentje is door de hitte veranderd in een zeekoe. Het liefst zou ik drijven in een bad met lekker koel water. Of ik dan ook alleen van sla kan leven is de vraag, maar dat zou wel goed zijn. Mijn lijf zwelt op door de hitte en van de week gebeurde het me dat er 3 keer een knoop van een broek sprong bij 3 verschillende broeken. Och heden, wat een keiharde confrontatie met de werkelijkheid! Dat ligt aan de broeken en de hitte, niet aan mij! Op mijn erewoord.

Nijver miertje dat ik ben, pakte ik naald en draad en repareerde de boel, 3 keer achter elkaar. En dat was de druppel. Die er al een tijdje aan zat te komen. Hij plopte al bijna uit de emmer sinds het verjaarspartijtje, zorgde voor rimpelingen toen Oma onverwacht een ziekenhuisavontuur beleefde en hij stroomde definitief uit de emmer toen het koele voorjaar ineens veranderde in een zinderende zomer.



De druppel is geland en de emmer is leeg. Nu is het tijd voor een pauze. De laptop gaat dicht, de voeten omhoog en we gaan geduldig wachten tot mijn lijf en geest zich weer acceptabel weten te gedragen.

Ik wens jullie allen een fijne Spaarcentjevrije periode toe. Let op de centen en doe niets wat ik ook niet zou doen. Tot later!


Als kleine uitsmijter een lekkernij: suikervrije brownies

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...