woensdag 4 april 2012

Mobiele telefoon

Ik heb een vrij oude (volgens de huidige maatstaven) mobiele telefoon, maar wel naar volle tevredenheid. Hij doet het. Meer is niet nodig. Ik bel, word gebeld en sms. Vooral dat laatste gebeurt regelmatig. Via sms-jes worden speelafspraken geregeld en onderhandelingen gevoerd met andere ouders over halen en brengen naar voetbaltrainingen en 'eten ze dan bij jou of bij mij' en 'ik vond de voetbalkousen van jouw kind in de tas van de mijne'.

Een mobiel is dus handig. Ook als ik me slecht voel, kan er worden gecommuniceerd. En een sms-je kan altijd worden nagelezen, heel handig als je vergeetachtig bent en niet meer goed weet wat er nu is afgesproken.

De aanbieder waar ik momenteel mijn sim only abonnement hebt, heeft een nadeel: hij is duur. Toen ik 2 jaar geleden het abonnement afsloot, viel dat niet zo op of misschien heb ik toen niet zo goed om me heen gekeken. Schatje sloot echter een half jaar geleden bij een ander (T.elfort) een veel voordeliger abonnement. Dus toen V.odafone mij gisteren belde om me een verlengingsaanbieding te doen, zag ik daar vriendelijk doch beslist van af.

Even zoeken op deze site en klaar. Dat gaat gelukkig een stuk gemakkelijker en sneller dan zorgverzekeringen met elkaar vergelijken en uitzoeken. Ik ben nu bijna €9 per maand goedkoper uit ten opzichte van mijn huidige abonnement, maar ik heb wel 300 belminuten en 100 sms-jes in plaats van 135 belminuten/sms-jes. €9 lijkt misschien niet veel, maar op jaarbasis is dat ongeveer één week boodschappen doen.

Het grote voordeel van V.odafone voor mij was dat ik altijd bereikbaar was, ook al zat ik midden in het bos of reden we de Gottard tunnel door. In tegenstelling tot Schatje die altijd aanbieders had via het K.PN netwerk en continue liep te vloeken dat hij geen bereik had. Maar aangezien ik tegenwoordig vaker gewoon op de bank zit dan dat ik door een tunnel rijd of midden in een bos loop, leek me dat geen doorslaggevend argument meer. En natuurlijk lijkt het me ook leuk om via de mobiel te kunnen internetten, maar dat is me die €6 per maand die je dan meteen extra betaalt niet waard.

Moet jij binnenkort ook overstappen? Bedenk eerst goed waarvoor je de mobiel gebruikt, of je niet kunt besparen op de extraatjes en maak even tijd om een vergelijkend onderzoek te doen. Ik zal nooit een abonnement nemen met een zogenaamd gratis mobiel erbij. Mijn eerste mobiele telefoon heeft het 6 jaar gedaan. En met deze doe ik nu ruim 2 jaar. Voor mij werkt het prima om er één te kopen op het moment dat ik er één nodig heb, in plaats van dat je een abonnement afsluit waarbij je elk jaar het nieuwste model krijgt. Totale verspilling vind ik dat.

Ik keek hier: www.bellen.com maar er zijn natuurlijk ook andere vergelijkingssites.

P.S. Op Wel en Wee: Een gave en op Spaarcentje kookt: Rundvleesstoof met zuurkool
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...