zaterdag 21 april 2012

Schuiven met geld en eetplannen

afb afkomstig van www
Het was een enerverende week deze week. Voor mij dan. Ik zocht en vond een oude vriendin terug, die ik 16 jaar geleden uit het oog ben verloren. Ze bleek inmiddels in de VS te wonen, niet bepaald naast de deur  om zo even het contact mee aan te halen, maar eigenlijk heb je de afstand natuurlijk helemaal niet door als je zo mailt met elkaar.  Dát (het heen en weer mailen) en het gesprek met de arbeidsdeskundige van het UWV én het feit dat ik deze week tegen beter weten in op de fiets naar de winkel ging, maakt dat ik me nogal ´uitgepoept´ voel.

Schatje wou graag vanmiddag naar het bamboecentrum hier in de buurt rijden om nieuwe bamboeplanten te kopen, ter vervanging van die 2 die de winterkou niet hebben overleefd. Maar ik weet dus nog niet of dat gaat lukken. Ik hoop van wel want het is altijd een leuke belevenis om daar rond te lopen. Het centrum is een weiland dat is veranderd in een bamboebos. Je loopt tussen meters hoge bamboeplanten en waant je op een compleet andere plek dan de WestFriese polder.

De bamboeplanten zijn bedoeld als natuurlijke afscheiding. Je kunt zo vanuit het park onze tuin in kijken (en wij hebben andersom uitzicht op het park) maar een beetje beschutting tegen spiedende ogen en voorbijlopende wandelaars is wel prettig. De buren om ons heen kozen voor hoge houten schuttingen maar missen dus het mooie uitzicht.

Bamboeplanten zijn niet goedkoop. Dat maakt dat we deze maand niet echt sparen. Ik sla het sparen nu 1 keer over en sluis wat er over is na aanschaf van de planten door naar de kleine buffer. Want die staat op 0, al een tijdje. Dat betekent dat als we ook maar iets extra's uitgeven, we dat van de grote buffer moeten afhalen en dat voelt niet prettig. Dus schuiven we maar weer eens met geld, eigenlijk alleen maar om de kop helder te houden. Want op zich maakt het natuurlijk niet echt uit of het op rekening A of op rekening B staat.


Wat gaan we eten deze week?
De groentetas werd donderdag al geleverd dus ik had al snel een weekmenu klaar. Maar zojuist werd er aangebeld en stond er een vriendje van Zoon op de stoep met een pan soep. Zijn moeder weet van onze situatie en had wat extra gekookt. Hartstikke lief! Dus die pan soep proppen we tussen de al gemaakte eetplannen,

Zaterdag
Oma komt hier koken en vandaag gaan we voor het eerst dit jaar asperges eten. Eet de rest van het gezin de asperges op de klassieke manier, met ham, eieren en boter, ik eet asperges het liefst met gerookte zalm.

Zondag
Groentesoep met ballen zojuist hier afgeleverd....

Maandag
Sla, aardappelen in de schil uit de oven en gegrilde zalmfilet.


Dinsdag
Hartige taart met broccoli en blauwschimmelkaas

Woensdag
Eenpansgerecht van witlofreepjes met rundergehakt en appel, met zilvervliesrijst.

Donderdag
Tostidag

Vrijdag
Iets met bietjes en aardappeltaart

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...