woensdag 18 april 2012

De meterstanden

Meestal is het bij ons de regel dat de kachel brandt tussen 15 oktober en 15 april, maar dit jaar redden we dat niet. Ik meen me te herinneren dat het vorig jaar in april al zo zacht was dat Schatje en Zoon zelfs al een keer naar het strand gingen, niet voor een stevige strandwandeling maar om te zonnebaden. Nu kunnen we daar alleen maar van dromen.

zo'n mooie heb ik niet hoor, hadden we er maar één.....
Hoewel ik in maart de kachel een paar weken uit had, is dat in april niet meer gelukt. Ook vandaag weer zette ik de kachel aan, doe ik dat niet dan is het hier 16 graden en dat is zelfs mij te gek. Ik wil best besparen maar niet op alles.

We stoken dus langer door deze winter. Het begin van de winter was heel zacht. Ik was benieuwd of we nu toch meer stoken dan vorig jaar, dus ik vergeleek de meterstanden van de eerste 4 maanden van dit jaar met de 1e 4 maanden van vorig jaar. Ik kwam uit op 688 m3 voor 2011 en 671 m3 voor 2012. Dat is nagenoeg gelijk dus.

Dat stelt me gerust. Zoals het er nu naar uitziet hoeven we niet te gaan bijbetalen. Hier grip op hebben is precies de reden waarom ik de meterstanden bij houd, zo weet ik waar we rekening mee moeten houden.

Doe jij dat ook, de meterstanden bij houden? Staat bij jou de kachel nu ook nog aan?

P.S. vandaag op Wel en Wee: Vol gevoel
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...