zondag 11 maart 2012

Wat eten we deze week

Dat ik nu zelf niet meer kook, betekent niet dat ik me nergens mee bemoei. Ik maak wel degelijk een weekmenu om het overzichtelijk te houden en in te schatten wat we moeten inkopen. De groentetas werd lekker op tijd geleverd, dus kon ik vrij makkelijk inschatten en bedenken wat er verder nog moest komen. Schatje kookte gisteren en vanavond en morgen geef ik Oma (mijn moeder) een tas met groenten, vlees, aardappelen en kruiden en vertel wat de bedoeling is.

Zaterdag:
op verzoek van Zoon pasta carbonara, heerlijk maar wel erg machtig, ik zit nog vol.....

Zondag:
een salade van witlof, veldsla, winterpostelein met aardappelen uit de oven en een stukje gebakken kipfilet

Maandag:
Oma kookt  rundvleesstoofpot met koolraap en wortel en rijst

Dinsdag:
het restje rundvleesstoof van maandag en Zoon eet een tosti in verband met voetbaltraining op een tijd dat normale mensen kunnen eten....

Woensdag:
Oma kookt prei met ballen en aardappelpuree

Donderdag:
Oma kookt koolraap met kipfilet in tomatensaus met Marokkaans kruidenmengsel en zilvervliesrijst

Vrijdag:
Schatje maakt geroosterde groenten uit de oven (bataat, wortel, biet, pastinaak, koolraap) met daarbij iets met aardappelen

Het voelt erg vreemd en ongemakkelijk om het koken zo uit handen te geven, maar dat zal wel wennen. Hopelijk went het niet zo dat ik de naam Spaarcentje kookt moet veranderen in Oma kookt....
Voor wie het niet meekreeg en denkt dat ik een klap van een molenwiek heb gekregen omdat ik niet meer kook, hier leg ik uit wat de reden is. Het is niet omdat ik niet meer wil koken, want koken is juist dat wat ik het liefste doe.

Het enige wat ik wel blijf doen is mijn eigen brood bakken. Ik bak 1 x per week 2 kleine broden en daar kom ik de week mee door. Dat blijf ik doen. Maar verder stop ik dus ook tijdelijk met het zelf chocopasta maken, jam maken, humus....snik, ik stop snel met schrijven voordat ik me bedenk.

Fijn weekend allemaal, geniet van de stralende zon!

PS op Wel en Wee:Lopen en loslaten
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...