maandag 5 maart 2012

Niet voor mij

Vandaag plaatste Zuinig aan een bericht over haar bijverdiensten. Met mail lezen verdient zij geld. Je kunt je aanmelden bij programma's als Euroclix en Moneymiljonair en dan verdien je punten die je kunt omzetten als je voldoende hebt verzameld. Zo komt zij aan een best aardig en vooral niet te verwaarlozen bedrag.

Het punten verdienen kan op verschillende manieren: je ontvangt punten door mail te lezen, maar ook als je iets bestelt via die mail, of anderen aanbrengt door bijvoorbeeld een link te plaatsen op je blog of als je vragenlijsten invult.

Een tijd geleden meldde ik me ook aan. Ik wou best wel wat bijverdienen! En zo leerde ik weer iets nieuws over mezelf: ik wil niet bijverdienen door middel van het lezen van mail die oproept tot het kopen van spullen. De mail bevat reclame en aanbiedingen. Ook van spullen die zelf ik wel koop (bijvoorbeeld boeken via B.ol). Maar de voortdurende stroom aan mails wekt weerzin in me op. Dit is niet mijn ding. Op mijn brievenbus zit ook een NEE/NEE sticker en via de mail wil ik ook niet continue worden opgeroepen tot kopen, kopen, kopen.

Feitelijk ben ik dus een dief van mijn portemonnee want het kan heel lucratief zijn. Maar het voelt niet goed. De makkelijkste manier om ermee te verdienen zou zijn om een link te plaatsen op mijn blog naar de programma's, ik heb gemiddeld 1000 tot 1500 bezoekers per dag. Iedere keer dat een bezoeker op een linkje zou klikken, zou ik punten verdienen. Maar zelfs dat kan ik niet. Ik wil geen advertenties plaatsen op mijn site die verder oproept tot spaarzaam en bewust leven. Zeker niet als het gaat om een zeepbel: om mensen te stimuleren geld uit te geven.

Dit is geen aanval op mensen die dit wel doen. Iedereen moet dit zelf weten en ik ben oprecht blij voor een ander als dit een goede bijverdienste is. Voor mij is dit een aha-moment. Hier liggen dus grenzen bij mij. Ik wil wel over meer geld beschikken maar niet op die manier. De voortdurende stroom aan mails in de inbox waar ik op moet klikken om maar een punt te verdienen,  zijn voor mij een stoorzender. Dus ga ik die stoorzender verwijderen en wel nu.

PS vandaag op Wel en Wee: Acceptatie
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...