donderdag 16 februari 2012

Verjaardag

Over 2 weken is Zoon jarig. Hij wordt 10. Andere jaren zag ik er tegenop. De drukte van de visite, het organiseren van het partijtje. Maar dit jaar heb ik er zin in. Ik ga gewoon goed uitdenken wat de beste tactiek is voor mij om er zo goed mogelijk door heen te rollen, zowel financieel als qua energiehuishouding.

Zoon is op een zaterdag jarig maar we vieren het op zondag. Op de zaterdag  bak ik 2 lekkernijen die allebei heel makkelijk te maken zijn. Ik maak Julia's luie appeltaart (Natuurlijk Zuinig) en de Brownies van Theo (Tijm en Suikerbiet). De appeltaart maakte ik al 2 keer en beide keren stond het met een kwartier in de oven. Super makkelijk en goedkoop.

Voor de brownies 'moet' ik dit weekend even proefdraaien. Dat is overmacht hoor, ik moet weten of het net zo goed smaakt als het klinkt of het ook zo makkelijk te doen is als het klinkt.

Zelf bakken heeft een reden. Het is vele malen goedkoper. En bovendien gezonder. Ik weet wat ik door het beslag gooi. Dat weet ik niet van lekkernijen die ik in de supermarkt koop.

Dus dat deel is al uitgedacht. Ik denk dat we voor zijn partijtje een bioscoopbezoek gaan doen. Deden we vorig jaar ook en was een groot succes, zowel voor de kinderen als de begeleiders. Het bioscoop deel besteden we deels uit. Dat doet Schatje met Schoonouders (als jullie dit lezen: dat willen jullie vast wel hè?). En als de kinderen dan weer thuis komen gaan ze gourmetten, is nu het plan. Dat heb ik dan in alle rust kunnen voorbereiden. En vinden ze vast leuk om te doen, zelf hun eten klaarmaken aan tafel. Gehaktballetjes, kipspiezen, minihamburgers, stokbrood, satésaus, misschien wat friet. En voor de goede sier een bak sla (die niet opgaat, dat weet ik nu al).

Tot zover is het ook duidelijk. Moeten we alleen nog cadeautjes uitkiezen. Zoon maakte een digitale verlanglijst bij B.ol.com. Met grote wensen en kleinere verlangens voor grote prijzen en soms een uitverkoopje. Ons budget voor een cadeau is € 50.  Vinden jullie dat veel of weinig?  Wat geven jullie uit aan verjaardagscadeautjes?

PS: vandaag op Wel en Wee: Duidelijke communicatie
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...