vrijdag 24 februari 2012

Inspiratieloos

Meestal weet ik wel waar ik over wil schrijven als ik begin, maar nu niet. Ik ben vandaag geheel inspiratieloos. Vind even niets van geld of geldgerelateerde onderwerpen. Er spookt wel van alles door mijn hoofd.

Over zout - dat er veels te veel zout in het voorverpakte eten zit en dat dit gevaarlijk is voor de volksgezondheid....de krant stond er vol van . Duuhuh, dat wist ik al hoor, gewoon zonder pakjes en zakjes eten en dan voorkom je niet alleen dat de teveel zout naar binnen krijgt maar ook een heleboel andere enge dingen die je niet in je lijf wil hebben....

Maar zout heeft niets te maken met consuminderen....

Wat waart er nog meer rond in het hoofd?

De vakantie - die vandaag begon voor Zoon. Dus we liggen nu nog in bed en hebben net genoten van ontbijt op bed om de vakantie feestelijk in te luiden....

Ook niets van doen met geld of besparen....

Wat nog meer?

Ik ben nu 2 dagen aan het laptopvasten. Ik begon op aswoensdag en dat ging prima. Gisteren ging het zelfs nog beter, maar dat telt niet helemaal eerlijk mee want Schatje werkte onverwacht die dag thuis en pakte de laptop van me af. Ja dan lukt het wel.

Maar computervasten is ook niet gerelateerd aan consuminderen....

Wat ik straks ga doen is even de financiën bijwerken. Het salaris komt eraan en ik ga het budget van de komende maand eens bijschaven. En kijken hoe wij het deden in februari en of het mogelijk is om een extra storting te doen op de spaarrekening buiten het standaard spaarsaldo van €400. Ik denk het wel. We deden het volgens mij heel goed, kochten geen gekke dingen, gaven niet te veel geld uit aan de boodschappen en de dingen die werden gekocht, zijn gebudgetteerd. Alleen de cadeaus voor Zoon zijn nog niet betaald, wel besteld maar nog niet geleverd. Ik kreeg een mail dat het tien dagen kon duren. Dus die betaling schuift even op.

Dát heeft wel te maken met geld, sparen en consuminderen. Pffieuw, gelukkig maar. Toch nog iets relevants te melden!

Vandaag op wel en wee: de juiste woorden
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...