woensdag 15 februari 2012

Geldstromen

Het is maar goed dat de belastingdienst geld stort vandaag, want er staat niets meer op. Al dagen grijpen we mis naar kokosbrood, rozijnen en nog wat etenswaren die je in je mond stopt. Maar er stond niet voldoende geld meer op de rekening om de grote bio-bestelling te doen.

Vorige maand kon het niet op. Maar toen hadden we ook zóveel meevallers! Toch gaven we niet heel veel uit tot nu toe in februari. De trend van goedkoop boodschappen doen is doorgezet. Maar ik begin te vermoeden dat het meer met mijn verstrooidheid te maken heeft en dat ik daardoor niet goed in staat ben geweest om boodschappenlijstjes te maken. Vandaar het vele misgrijpen.

Meestal hebben wij rond de 14e, 15e van de maand  een financiële dip, net wel, net niet rood staan. En als dan de belastingdienst wordt gestort, is dat weer opgelost. En staat er meestal ook nog ruim voldoende op als het salaris wordt gestort. Dat is dan het moment dat ik de staat van de maand opmaak en geld dat overbleef door stort naar de spaarrekening. Dat ga ik deze maand eens niet doen. Om zo te proberen of ik zo de halfmaandelijkse dip kan oplossen. Dat is het plan. Want het is niet fijn halverwege de maand altijd te kort te komen en aan het eind van de maand altijd over te houden. Ergens klopt er dan iets niet.

Begin volgende maand is Zoon jarig. Dat brengt extra kosten met zich mee. Daar heb ik al wat voor opzij gezet. En verder gaan we diep nadenken of de verlangens van een bijna 10-jarige matchen met het beschikbare budget.

Vandaag op Wel en Wee: Dikke buik
Op Spaarcentje kookt: Broccoli-wortelschotel (met veel knoflook).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...