zaterdag 19 november 2011

Wat hebben we naar binnen gewerkt deze week?

Wie geld wil besparen doet er goed een weekmenu te maken. Duik voordat je boodschappen gaat doen eerst in de voorraadkast en de koelkast, zet de kort houdbare groenten als eerste op het menu en hou rekening met één of twee dagen in de week die onverwacht anders lopen (bezoek, geen  puf om te koken). Dus plan bijvoorbeeld 5 menu's, in plaats van 7. Bij ons is dat meer dan genoeg, aangezien we zeker 2 keer in de week restjes eten of een keer gewoon een broodje met wat soep uit de vriezer.

Ik maak meestal een hele globale planning en bedenk pas wat het gaat worden als ik de keuken inloop. Soms bedenk ik vooraf een smaakcombinatie en staat me dat tegen etenstijd enorm tegen.Zo schuif ik al 2 weken de geplande rode kool met kokosmelk door en gaat het uiteindelijk gewoon in de rundvleesstoofpot van komende week.

Wat aten we afgelopen week?

Zaterdag: hartige taart met pompoen (vegetarisch, we hadden bezoek en dat viel bijna flauw van de opmerking dat de taart zonder vlees was maar evengoed werd alles in razend tempo naar binnen gewerkt)

Zondag: restjes

Maandag: broodje bal

Dinsdag: Stoofschotel van rundvlees en knolselderij

Woensdag: kabeljauwfilet met witlof en aardappelpuree (ovenschotel)

Donderdag: Winterpasta: volkoren pasta met knolselderij, prei en tonijn

Vrijdag: gebakken aardappelen, sla met tomaat, olijven en komkommer en een  linzenburger naar dit recept (waarbij ik de kikkererwten verving voor linzen)

Deze week trof ik in de groentetas spruiten aan, pastinaak (joepie!), winterwortel (mwah) en paksoi (altijd goed). Ik heb nog een rode kool liggen dus die gaat er eerst aan....

Fijn weekend!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...