donderdag 17 november 2011

Een cadeau geven met gesloten portemonnee

Zoon kwam thuis met zijn rapport. Een belachelijk goed rapport, zoals elke keer weer. Ons zonnekind komt alles aanwaaien, heerlijk. Zoals elke keer waren wij  van plan een kleine beloning te geven. Dit jaar wilde ik daar weinig geld aan besteden. In het verleden hebben wij iets te makkelijk met geld gewapperd en dat kweekt alleen maar eurotekens in de ogen van ons engeltje. Het leek me veel leuker om een activiteit cadeau te geven maar ook dat kost al weer snel geld. Wat dan wel?

Zoon vindt het heel fijn om zelf de touwtjes in handen te hebben. Hij mag sinds een paar maanden zelf bedenken wat wij op zaterdag eten en hij vindt dat helemaal geweldig. Dat is natuurlijk het nadeel van kind zijn, die ouders die voortdurend tegen je zeggen 'doe dit, doe dat, dit mag nu niet maar straks wel'. Dus dat werd ons cadeau: Zoon het heft in eigen handen geven.

Wat geef je dan? Een tijd geleden zag ik op een blog (sorry, weet echt niet meer waar) een foto van tegoedbonnen. Dat is een leuk idee! Dus maakte ik 12 tegoedbonnen op briefkaartformaat met teksten als: 'Tegoed voor een pyamadag', 'Tegoed voor 1 keer zelf bedenken wat we eten', 'Tegoed voor een boterham met suikerstroop' (dat is de hemel volgens Zoon), 'Tegoed voor ontbijt op bed', en zo voort en zo verder.....

Ik had nog een heel mooi blikken plat doosje waar 2 stapeltjes bonnen naast elkaar in passen. Ingepakt en klaar. In te wisselen wanneer hij maar wil. Ook kreeg hij een paar voetbalkousen. Die waren pure noodzaak weliswaar maar mooi ingepakt, ziet het er toch weer uit als een echt cadeau.

En hoe reageerde Zoon? Alsof hij het mooiste cadeau ooit kreeg, hij bleef er over praten, wanneer hij welke bon zou gaan inwisselen. Vanmorgen zei hij dat hij er heel zuinig mee ging doen, want misschien kreeg hij nooit meer van deze bonnen. Toen keek hij me aan: 'of krijg ik misschien een volgende keer weer bonnen'? Duidelijk geslaagd, deze missie.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...