zondag 2 oktober 2011

Eerlijkheid boven alles

'Zelfvoorzienend leven' gaat met vallen en opstaan en het zou een vertekend beeld geven als ik alleen maar de succesverhalen hier plaats. Na de lunch op zaterdag die geheel uit eigengemaakt voedsel bestond (zelfgebakken brood, eigengemaakte chocoladepasta, tonijnsalade  en rabarberjam), was ik zoooo tevreden met mezelf dat ik besloot nóg zelfgenoegzamer te worden.

Dat komt, wij hebben druiven in de tuin. En die bleken tot onze stomme verbazing eetbaar. Na wat handjes te hebben weggewerkt, besloot ik van de rest sap te maken. Dat had ik eerder deze week ook gedaan met de blauwe druiven uit de groentetas en dat was goed bevallen. Daar schreef ik al een blogje over. Nu had Julia van Natuurlijk Zuinig de tip om de volgende keer  de overgebleven druivenpitjes fijn te malen en samen met wat kokosolie tot een heerlijke gezichtscrème te maken.

Dat ga ik dan natuurlijk meteen proberen! Het eerste deel ging snel, met de sapcentrifuge perste ik druivensap waar ik banaan en frambozen aan toevoegde en dat staat in de koelkast, klaar om te worden gedronken. Met de rest ging ik enthousiast aan de slag. Het deed me alleen eerder aan quacamole denken dan aan gezichtscrème. Ik smeerde het op mijn gezicht om eens uit te proberen, maar het viel er net zo hard weer van af. Wacht eens, wat stond er eigenlijk in haar tip? "restje prut even uitspoelen en dan mengen met de blender / staafmixer met kokosolie. En dan heb je druivenpitjescréme. Vol met vitamine E, super voor je huid."

Niks restje prut uitspoelen, die stap heb ik overgeslagen! Dus nu zit ik met een bak vol met blubber-druivenpit-kokosolie-prut. Wel vol vitamine E, dat dan weer wel.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...