zondag 9 oktober 2011

Voordelig biologisch boodschappen doen

Eens in de zoveel tijd bestel ik via internet biologische boodschappen. De redenen hiervoor heb ik al eens uit de doeken gedaan hier, het is een combinatie van gebrek aan energie bij mij en gebrek aan klantvriendelijkheid van de plaatselijke biowinkel alhier.

Van de week ontdekte ik een nieuwe biologische webshop met scherpe prijzen. Hun missie is

'biologische producten' te bieden 'tegen een vergelijkbaar prijsniveau als niet-biologische producten.
Hierdoor wordt de toegangsdrempel voor de consument verlaagd, met als gevolg dat dit aanvullende kanaal een vliegwiel functie krijgt voor de markt van biologische producten. Uiteindelijke doelstelling is om de meest betrouwbare online partner voor biologische voeding te worden.'
Met andere woorden: biologische producten bereikbaarder te maken, door heel groot in te kopen, en ze tegen een scherpe prijzen aan te bieden. Als je voor minimaal € 50 bestelt, worden er geen verzendkosten geleverd. Bovendien zijn ze snel, voor 12 uur de ene dag besteld, betekent de volgende dag leveren (en dat klopt ook)

Omdat ik een ongelofelijke pietlut ben, heb ik eens wat prijzen vergeleken om te controleren of het klopt wat ze beweren. Ik heb lukraak wat prijzen genoteerd van een paar dingen die ik bestelde :
NG Normaal Voordeel
speltmeel 2,5 3,49 0,99
tarwemeel 1,49 2,19 0,7
bouillon, groente 1,19 1,89 0,7
krunchy pur honing 2,79 3,99 1,2
yarrah wellness pate 0,59 0,75 0,16
pindakaas krunch 1,25 1,79 0,54
ketchup de rit 1,19 1,69 0,5
mayonaise de rit 1,99 2,79 0,8
yarrah brokjes kip 1,29 1,7 0,41
thee piramide  1,79 2,49 0,7
totaal voordeel6,7

Kijk dit is echt de moeite waard! Het bestellen ging makkelijk. Als aardigheidje kreeg ik ook nog een fles appelsap cadeau.  Er zijn wel 2 nadelen te benoemen:
  • het assortiment is nog niet heel erg groot. Veel producten ontbreken nog naar mijn mening, er is nog niet heel veel keuzemogelijkheid. Maar ze zijn pas een paar weken bezig, dus ik denk dat dit vanzelf breder wordt.
  • als er iets niet op voorraad is, kun je het ook niet bestellen (anders kunnen ze natuurlijk niet waarmaken om binnen 24 uur te leveren). Maar soms wil je iets wel bestellen en vind je het prima om iets langer te wachten. Jammer genoeg is die mogelijkheid er nog niet.
Maar dit zijn kleine details. Ik zal hier zeker vaker gaan bestellen. Doe jij ook regelmatig online biologisch boodschappen, kijk dan eens op natuurlijkgoedkoop.nl.

ps: ik krijg geen geld voor dit postieve stukje. Wel zal ik ze erop wijzen dat ik deze review plaatste.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...