vrijdag 14 oktober 2011

de laatste dingen voor de budgetloze vakantie






Zo gestresst als ik was voor het zomerreces, zo relaxt ben ik nu. Ik denk dat het met verwachtingen te maken heeft. De zomervakantie, daar leef ik het hele jaar naar toe en al weken van te voren begin ik te hamsteren en te dubben over wat er mee moet en wat niet. Deze vakantie komt zó onverwacht dat daar eigenlijk geen gelegenheid voor is. Heerlijk!

Voor wie het niet heeft meegekregen: wij gaan naar Normandië met Oma (die gewoon mijn moeder is hoor maar ze wordt om logistieke redenen Oma genoemd...).Dit is natuurlijk eigenlijk dé ultieme consumindertip: 'zoek iemand die je vakantie voor je betaalt' om maar in de sfeer van het blog te blijven...... maar we waren daar natuurlijk helemaal niet op uit, daarom is het ook zo leuk! Ik merk dat het heel relaxt is om eens niet heel strak te moeten budgetteren voor vertrek.

Natuurlijk  heb ik wel -ik kan het niet laten- sinds ik wist dat we  gaan, extra zuinig boodschappen gedaan en het restant in een potje gegooid. Met dat én het huishoudgeld van komende week heb ik toch weer zo'n € 200 bij elkaar gescharreld.

Dussss, we gaan genieten. Ik ben natuurlijk niet zo mobiel maar ik kan vast wel:
  • mee in de auto om rond te toeren in de omgeving 
  • met een klapstoel en een deken op het strand naar de krijtrotsen kijken
  • met een klapstoel een een deken op de binnenplaats van een kasteel een boekje lezen
  • in de tuin lekker om me heen kijken
  • alle kamers en bedden van het huis proberen (groot huis)
  • langdurig in bad gaan liggen (hebben we niet thuis!)
  • op een rustig terras al het beschikbare lekkers op eten terwijl de mannen en Oma op stap zijn
Plannen genoeg! Essentieel daarbij zijn de klapstoel (die staat klaar) en een tas met boeken (die ga ik nu inpakken!). Tot later.......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...