donderdag 29 september 2011

Niets weggooien, zelfs geen druiven met 1000 pitjes..

In de groentetas zaten blauwe druiven, met echt absurd veel pitten en een keiharde schil. Niet echt fijn. Na een paar kauwbewegingen verdween het zachte lekkere vruchtvlees en bleef er een keiharde prop in je mond achter. Dat vroeg om actie. Ik haalde de sapcentrifuge tevoorschijn die meestal staat te verstoffen in de kast, omdat ik tegenwoordig alles in de blender gooi.

Van 600 gram druiven kreeg ik een heerlijk sapje dat ik afmaakte met een banaan en een appel, er nog even doorheen gemalen met de staafmixer. Lekker joh. Voordat ik 'het licht' zag zou ik zonder pardon die druiven hebben weggegooid. Nu ben ik bijna blij dat ze oneetbaar waren, kon ik weer iets bedenken om te verwerken....

naschrift
Reageren lukt mij niet, niet op mijn eigen blog en ook niet op veel andere blogs, als ik wat tik en dan probeer te plaatsen is de tekst weg.
Maar bedankt voor de tip Julia!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...