zaterdag 24 september 2011

gepimpte lamp

Geïnspireerd door het Volkskrant Magazine dat dit weekend gaat over design en wooninrichting, besloot ik onze rijstpapieren lamp te redden die op de nominatie stond om te worden verbannen, wegens scheuren in het rijstpapier. Een mooie doorzichtige rode lap eroverheen (die al jaren dienst doet als kersttafelkleed) doet al wonderen. Niet dat dit het eindresultaat wordt. Ik denk dat ik een mooie lap ga kopen en die op maat ga naaien. Dat kan ik best als ik me even goed kwaad maak. Of misschien brei of haak ik wel een lampekap, dat kan ik vast. Of ik knip allemaal stroken van oude geverfde lakens en vlecht die tot iets passends....



Alhoewel, als ik hier rond kerst een paar kerstballen in hang, hoef ik geen kerstboom te kopen. Dat bespaart ook weer....

Motto van dit stukje: vroeger zou ik deze lamp weggegooid hebben. Nu verdom ik het om zo maar een andere lamp te kopen vanwege een scheur hier of daar....iemand nog tips of ideeën voor de lamp?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...