vrijdag 9 september 2011

Geheim spaarpotje

Sinds we terug zijn van vakantie, ben ik er weer mee begonnen....net zoals alle jaren hiervoor: een geheim spaarpotje voor de feestdagen. Alles wat overblijft (dan heb ik het wel over geld hè), gooi ik er in. Aan het einde van de week, leeg ik de portemonnee in deze pot, voordat ik nieuw boodschappengeld pin. Zo werk ik langzaam naar de feestdagen toe. Het zal je verbazen hoeveel dat scheelt!

Tip: als jij zelf nooit iets overhoudt, kun je misschien kijken waar dit aan ligt. Doe je te veel impulsaankopen, koop je te groot in? Misschien is je budget wel gewoon te krap!. Dat was mijn conclusie een paar maanden geleden. Na een periode van fikse prijsstijgingen, merkte ik dat ik vrijwel nooit iets over hield. Door het budget  met € 10 te verhogen, was het bijna-tekort opgelost. Natuurlijk moet daar wel financiële ruimte voor zijn.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...