dinsdag 6 september 2011

Bekentenis

Gisteren deed ik iets schandelijks. Ik gooide eten weg, waar we vandaag nog makkelijk van zouden kunnen eten. De snijbiet stond op het menu en in plaats van stamppot zoals ik eerst wou doen, ging ik het bakken, beetje mosterd erbij, knoflook, uitje....toen even in de oven met wat geitenkaas en toen konden we aanvallen. Ik had ook aardappeltjes uit de oven gemaakt en voor de liefhebbers rookworst.

Brrr wat was die snijbiet vies, of wat was het in ieder geval mislukt. Misschien is snijbiet wel héél lekker en kan ik het gewoon nog niet goed klaarmaken. Het deed me denken aan paksoi en dus behandelde ik het als paksoi maar de stelen zijn veel taaier, meer rabarberachtig. Dus we aten met lange gezichten en schoven het wat heen en weer op het bord. Wat is er veel over, verzuchten we tegen elkaar en toen deden we het gewoon: omkieperen de schaal in de groenbak (schaam).

De aardappelen waren trouwens ook niet gelukt. Het zal mijn (kook)dag wel niet zijn geweest.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...