vrijdag 1 juli 2011

Zelluf doen - besparende acties op de vrijdag

Gisteren schreef ik het al: maak zoveel mogelijk zelf, dat bespaart enorm. Nu ben ik best handig op kookgebied en ik heb veel tijd, dus ik vind het leuk om te bedenken hoe ik zelf iets kan maken in plaats van het te kopen. Ik bekende gisteren hier dat me dit niet op het gebied van verzorgingsartikelen lukt.

Raar eigenlijk, dacht ik en dat bleef een beetje in mijn hoofd malen. Want hoewel de Marseillezeep uitstekend voldoet voor haar en lichaam, mis ik soms wel de geur van mijn voormalige loeidure (€ 8,95 per fles) maar wel geheel verantwoorde douchegel, die zo heerlijk naar rozemarijn rook. Dus haalde ik diep adem, stapte de tuin en in en pakte een takje rozemarijn. Ik bracht wat water aan de kook, goot dat in een pot, liet de rozemarijn erin zakken met 3 el geraspte marseillezeep. Ook voegde ik een eetlepel kokosolie toen (lekker voedend voor de huid stel ik me zo voor).Toen kon ik met een gerust hart slapen, want dit leek eigenlijk wel wat op koken en dat is bekend terrein.

Vanmorgen bleek dat ik er iets te veel zeep door had gedaan want het was te dik. Maar het rook heerlijk dat dan weer wel. Ik haalde de tak rozemarijn er uit, goot er nog wat kokend water bij en klopte het eens lekker door. Klaar was mijn rozemarijn-douchegel op zijn Spaarcentjes!

Ook maakte ik 7 groentenbugers op basis van kikkererwten, bloemkool (uit eigen tuin) en geroosterde paprika. Die gaan in de vriezer. En ik maakte humus, ook met geroosterde paprika. Nu kan ik tevreden achterover liggen en eens bedenken of ik ook shampoo kan maken met een lekker geurtje. De rozenblaadjes staan al klaar.....


 
recept staat op Spaarcentje kookt
Je moet er alleen ook wat geroosterde
paprika aan toevoegen

recept volgt, moet nog even
uitgewerkt worden
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...