zondag 10 juli 2011

Verslaafd

Voor dit weekend had ik een afspraak met mezelf gemaakt: ik hou me rustig en ga niet kokkerellen en bakken, laat staan dat ik iets in huis doe. Schatje dompelt zich momenteel onder in een 3daagse muziekmarathon (North Sea Jazz) en is uithuizig en Zoon en ik zijn met zijn 2-tjes. Dat is best knus, zo met zijn 2-en in plaats van met zijn 3-en. Zoon is dan altijd extra lief lijkt het wel en ik maak het extra feestelijk door kruimeltjesontbijt te maken (in bed ontbijten waarbij we alle kruimels voornamelijk morsen op het slaapdeel van Schatje, moet ie maar niet weggaan!), veel spelletjes doen en doen alsof we Schatje niet missen.

Deze week was heftig voor mij, ook startte ik met medicatie waar ik nogal suf van word. Nu ik tijdelijk de zorg voor Zoon alleen heb, nam ik mij daarom voor niets te doen anders dan wat lezen en met Zoon spelen. Dus geen brood bakken of koken of wat anders wilds. Het avondeten is uitbesteed aan Oma, die ook braaf telkens een was meeneemt. Waar ik alleen geen rekening mee heb gehouden is de voortdurende neigingen die omhoog poppen om toch iets in de keuken te gaan doen. Man wat ben ik verslaafd! Elke dag maak ik wel iets, een brood, of chocopasta of muffins en nu loop ik continue culi-aanvallen te onderdrukken. Het voelt als ineens afkicken....

De enige uitspatting die ik me wel veroorloofde was gisteravond de laptop opschonen. Hij gedroeg zich al langere tijd als een onhandelbare puber en bijna hadden we hem bij het grof vuil gezet. Er werd al gesproken over vervanging, maar door de financiële stress die we momenteel hebben, is dit geen optie. Nu Schatje toch weg is, vond ik dat het tijd werd om eens zelf aan dat ding te gaan sleutelen, zonder dat we daar woorden over zouden krijgen omdat ik per ongeluk op de verkeerde programma's en knoppen druk. Want ook hier geldt, net als met zoveel dingen in het leven: niet gehinderd door enige kennis kun je even goed ver komen door gewoon uit te proberen. En sodeju, het lukte! Waar normaal het opstarten soms wel een half uur duurde en de laptop regelmatig vastliep midden in het tikken van een zin, loopt hij nu weer als een zonnetje. Gewoon door aanwijzingen op te volgen in het windows beheercentrum en ook wat scan- en opschoonprogrammaatjes te draaien die ik op internet vond. Natuurlijk zijn die scanprogramma's een verkapte verkooptruc, en bieden ze na het uitvoeren van een scan aan om 20 'ernstige fouten' te verwijderen waarna je de rest verwijderd krijgt door  het programma te kopen. Maar als je zo langs 3 van die scanprogramma's gaat en telkens wat gratis laat verwijderen, ruim je ongemerkt toch best veel op. Dat houd ik mezelf dan maar voor.

Heeft er iemand na het lezen van dit verhaal een tip voor een gratis en betrouwbaar scan-en opschoonprogramma? Dan kan ik verder met mijn nieuwe hobby. Me rustig houden.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...